Tsunoda dostal velký prostor na zlepšení: tři sezony
Prvních devět závodů kariéry Yuki Tsunody v F1 bylo poseté vzestupy a pády. Pokud se ale někdo obával, rozhodně to nebyl šéf týmu AlphaTauri Franz Tost, který řekl, že pokrok jeho mladého jezdce se ubírá absolutně správným směrem.
Poté, co se Tsunoda stal prvním japonským jezdcem, který skóroval při svém debutu v F1, je v současné době třicet devět bodů za Pierrem Gaslym. Kromě toho jsme také mohli u Japonce vidět tři nehody během kvalifikací na Imole, Paul Ricardu a Baku.
Další velká chyba na sebe nenechala dlouho čekat, protože závodník AlphaTauri v Rakousku přejel bílou čáru při nájezdu do boxů. Aby toho nebylo málo, stalo se mu to hned dvakrát, čímž se vyřadil ze šance na zisk bodů.
I přesto hodnotí šéf stáje Franz Tost debut jezdce hodně pozitivně. „Yuki se opravdu zlepšuje a celý proces jde naprosto správným směrem. Nemůžete očekávat, že nováček ví všechno od samého začátku. Proto vždy říkám, že mladý jezdec potřebuje tři roky, aby pochopil tuto komplikovanou formuli 1, protože formule 1 se stala mnohem komplikovanější, než tomu bylo před lety.
Jsem s Yukim velmi spokojený. Ukazuje fantastickou přirozenou rychlost a zlepšuje se den za dnem, sekcí za sekcí. Jsem docela optimistický, věřím, že se dočkáme velmi dobré druhé poloviny sezony a že Yuki bude úspěšný i v budoucnu.”
Tsunoda přišel do formule 1 z formule 2, kde získal celkově tři vítězství. Jeho progres nahoru je ale značný, jelikož ještě pár let zpátky závodil v F4.
„Když si vzpomenu na nehodu v Paul Ricard, když havaroval Yuki, měli jsme v FP3 nějaké problémy s nedotáčivostí a rozhodli jsme se dát více přítlaku na přední křídlo, abychom mohli pracovat na předním zavěšení. Přijel do této zatáčky a zatočil, a jeho auto zareagovalo trochu více, než očekával. Přejel přes obrubníky, ale také došlo ke změně směru větru, a proto narazil. Mladého jezdce to nemůžete naučit, musí si na to přijít sám, a z tohoto důvodu jsou důležité zkušenosti.
Pro tyto mladé piloty je opravdu těžké přijít do formule 1. Protože na každé závodní trati každý závodní víkend absolvují první kvalifikaci. Samozřejmě můžete říci, že odjeli FP1, FP2, FP3, musí vědět, jak trať vede. Ale například vítr stoupá nebo přichází z jiného směru nebo je trať teplejší či chladnější,” dodává Tost.