Pět klíčových témat, o kterých se před GP Velké Británie mluví

Po třech závodech ve Francii a Rakousku dala aktuální dvoutýdenní pauza před GP Velké Británie týmům zasloužený odpočinek a resetování se. Do letní přestávky už tak zbývají pouze dva závody a Mercedes má před sebou zásadní test konkurenceschopnosti jejich vozu. To a další témata naleznete níže…

Štítky: GP Velké Británie Zveřejněno 13. 07 2021 — Vašek Štěpánek

Poslední naděje Mercedesu?

Německý tým prohrál posledních pět závodů v řadě přímý boj s Red Bullem a náskok rudých býků společně s náskokem Maxe Verstappena i nadále roste. Proto veze Mercedes do Silverstonu ‚velký‘ balík vylepšení, který má pomoci se udržet na špici.

Tento upgrade má navíc představovat poslední šanci týmu zmenšit svůj rostoucí výkonnostní deficit na Red Bull. Pokud se Mercedesu podaří najít ztracené tempo zpět, pak by mohl boj o titul pokračovat i ve druhé polovině sezony.

Pokud ale závod rovněž vyhraje Verstappen, nebude to sice automaticky znamenat konec šampionátu, ale situace pro tým z Brackley začne být skutečně vážná.

Norris v elitní skupině

Série úspěchů Landa Norrise pokračuje a začínají se jej bát i velcí hráči jako Mercedes či Red Bull. V Rakousku byl Norris skutečně malý krůček k pole position a poměrně důstojně obstál i závodnímu tempu Mercedesu při nedělní GP.

McLaren je momentálně v pozici, kdy může na špičce pole míchat kartami. To už ostatně udělal v obou závodech na rakouském Red Bull Ringu. Samotný Lando Norris jede do Británie jako nejlepší ze ‚zbytku‘ světa.

Oranžové monoposty byly na Silverstonu rychlé už vloni, a to vůz nebyl zdaleka tak konkurenceschopný, jak je letos. Můžeme tak opět očekávat, minimálně od Norrise, boj o přední příčky.

Experimentální víkend se sprintem

Změna formátu víkendu ve Velké Británii byla popsána již dříve, ale až teď dostane samotná F1 odpověď na to, zda bude experiment úspěšný. Uvidíme, zda zavedení extra krátkého závodu do víkendu přinese lepší zábavu.

Jeden pilot navíc může za víkend získat naprosto nové maximum bodů – 29! Nyní nezbývá než čekat a doufat, že nové kvalifikační sprinty nebudou fiaskem. To se však 100 % dozvíme už v sobotu. 

Další drama s pneumatikami…

Minulý rok v Anglii explodovaly pneumatiky, jednou z nich byla i levá přední na voze Lewise Hamiltona, který tak závod sice dokončil na prvním místě, ale na třech pneumatikách! Gumy vybouchly i dalším dvěma jezdcům – Bottasovi a Sainzovi.

Letos došlo k problémům v rámci Velké ceny Ázerbájdžánu, kdy musel po poruše pneumatiky odstoupit z prvního místa Max Verstappen, defekt potkal také Lance Strolla z Aston Martinu. Proto byly provedeny změny, které se mají podobným incidentům vyvarovat.

Pirelli otestovalo novou robustnější konstrukci pneumatik, která byla týmům přístupná v trénincích na GP Rakouska. Nové směsi byly nakonec schváleny, což Pirelli dodává větší jistotu v tom, že se nebudou opakovat loňské scénáře.

Fanoušci jsou zpět!

Diváci královny motorsportu se vrací na tribuny i do Anglie! Společenské prostory, tribuny či kempy samozřejmě budou ovlivněny bezpečnostními opatřeními, i tak se ale v neděli na okruhu očekává přes 140 000 lidí.

Návštěvníci okruhu nebudou povinni v areálu nosit roušky, při vstupu se ale musí prokázat negativním testem na COVID-19 nebo dvěma dávkami očkování, přičemž druhá z nich již musí být alespoň 14 dní stará.

Diváci se budou moci v okolí okruhu pohybovat bez omezení, pokud ale bude někdo prokazovat příznaky onemocnění, bude okamžitě izolován, stejně jako lidé z okolí a bude se čekat na vyhodnocení PCR testu.