Třináct příběhů těsně ztracených vítězství

Ve formuli 1 obecně platí, že vyhrává ten pilot, který má k dispozici nejlepší auto a on sám je v nejlepší možné formě. V historii ale najdeme několik případů, kdy se z triumfu málem radoval pilot, který papírově neměl nárok.

Štítky: Historie Zveřejněno 14. 05 2023 — Vašek Štěpánek

Giancarlo Fisichella – Belgie 2009

Italský závodník získal na okruhu Spa-Francorchamps šokující pole position. Pilot Force Indie, která do té doby nezískala jediný bod, udržel skvělé tempo také v nedělním závodě. Jen pár kol před cílem Fisichellu předběhl Kimi Räikkönen. Force India i tak získala prvním umístění na stupních vítězů a nebyl důvod ke zklamání.

Lando Norris – Rusko 2021

Mladík měl povedený rok 2021 a svou silnou formu mohl vyšperkovat vítězstvím v ruském Soči. Pilot McLarenu vedl většinu závodu, když krátce před koncem začalo pršet. Norris se na rozdíl od soupeřů rozhodl zůstat na trati. To se mu stalo osudným, jen dvě kola před koncem závodu se Norris propadl a skončil sedmý.

Nejbližší show KOLO na KOLO se koná 1. června v Liberci. VSTUPENKY ZDE.

Jean Alesi – USA 1990

Alesi předvedl ve Velké ceně USA skvělý výkon. Pilot Tyrrellu vedl drtivou většinu závodu a bránil se útokům rychlejšího Senny na McLarenu. Alesi s rychlým Brazilcem svedl i několik pěkných soubojů, ale Sennova rychlost byla prostě lepší.

Nico Hülkenberg – Brazílie 2012

V posledním závodě skvělé sezony 2012 měl Nico Hülkenberg skvělou příležitost vyjet svému týmu Force India první vítězství. Po celý závod se Němec držel na čele s jezdci McLarenu. Až v pozdější fázi závodu se Lewis Hamilton odhodlal na Hülkenberga zaútočit. Pilot Force Indie ale na mokré trati uklouzl a došlo k nehodě. Hulk, i po penalizaci za kolizi, dojel na slušném pátém místě, ale… mohlo to být lepší.

Ivan Capelli – Francie 1990

Pilot týmu March měl v roce 1990 celkem dobrou závodní úroveň. Svou formu Capelli potvrdil o víkendu ve Francii na okruhu Paul Ricard. Capelli vedl většinu závodu před týmovým kolegou Gugelminem, který nakonec musel ze závodu odstoupit. Capelli pokračoval, ale jen tři kola před koncem o vedení přišel a do cíle dojel na druhém místě.

Sergio Pérez – Malajsie 2012

V roce 2012 Sergio Pérez ukázal světu svůj talent. Mexičan s průměrným Sauberem pravidelně bodoval a dokázal získat hned troje stupně vítězů. V Malajsii byl přitom Pérez i blízko vítězství. Díky chytré strategii a mokrým podmínkám se pilot Sauberu dostal do popředí, kde se udržel po celý závod. V posledních kolech dokonce vyzval do boje o vítězství i Fernanda Alonsa, ale ten už si prvenství pohlídal.

Mika Salo – Německo 1999

V roce 1999 mělo Ferrari solidní vůz. Bohužel, Michael Schumacher si zlomil nohu a nemohl závodit. Lídrem týmu se tak rychle stal Eddie Irvine a jeho kolegou byl Fin Mika Salo. Ten na německém Hockenheimu předvedl skvělý výkon, dokonce vedl závod. Kvůli týmové režii ale musel první pozici předat Irvinovi, který měl šanci na titul.

Damon Hill – Maďarsko 1997

Damon Hill po své mistrovské sezoně 1996 překvapivě a za rušných okolností přestoupil do týmu ze středu pole, do stáje Arrows. V Maďarsku téhož roku se Britovi ale podařilo zajet úžasný závod. Po skvělém startu se Hill držel na prvním místě až téměř do konce závodu. Jen pár kol před cílem jej předjel pilot Williamsu Jacques Villeneuve, Hill bral druhé místo.

Rubens Barrichello – Brazílie 1999

Motivovaný a davem poháněný Brazilec Barrichello doma předváděl skvělou show a srdnatý výkon. Pilot Stewartu byl v čele po většinu závodu na brazilském Interlagosu. Veškeré naděje a oslavy ale překazila technika, která Barrichella donutila odstoupit.

Cristiano de Matta – Velká Británie 2003

Závodník Toyoty vydělal na silně věřícím katolíkovi, který v roce 2003 vtrhl na trať. Závod byl kvůli tomu neutralizován a na okruh vyjel Safety car. De Matta takticky nezajel do boxů a ujal se vedení. Ačkoliv de Matta odvedl skvělou práci, do boxů stejně musel, a nakonec skončil na sedmé příčce.

Nelson Piquet Jr. – Německo 2008

Pilot Renaultu využil chytré strategie během Safety caru a dostal se do vedení závodu. Piquet Jr. se na prvním místě statečně držel většinu závodu. Jen osm kol před cílem jej předjel Lewis Hamilton na McLarenu. Syn trojnásobného šampiona nakonec skončil druhý.

Ayrton Senna – Monako 1984

Sennův příběh z Monaka 1984 zná snad každý. Nováček u Tolemanu předvedl v mokrých ulicích Monte Carla spanilou jízdu a dokázal se dostat až na druhé místo, ze kterého ohrožoval i lídra závodu Prosta. Závod byl nakonec kvůli silnému dešti zastaven… kdoví, jak by to mohlo dopadnout, kdyby se v Monaku pokračovalo.

Markus Winkelhock – Evropa 2007

Německý náhradník týmu Spyker dostal příležitost zúčastnit se domácího závodu na klasickém Nürburgringu. Winkelhock ještě před startem obul pneumatiky do mokra a tím získal nad soupeři výraznou výhodu, která jej vystřelila do vedení. Závod byl následně pozastaven. Po restartu se Winkelhock propadl na sedmou příčku, ze které musel po technických problémech odstoupit. Náhradník Spykeru se do formule 1 už nikdy nevrátil.