Superlicence je současné téma: dříve by ji nedostali Räikkönen nebo Verstappen

Generální ředitel McLaren Racing Zak Brown si myslí, že pravidla FIA o superlicencích je třeba přezkoumat v návaznosti na Coltonu Hertu, a boj o jeho získání, a tvrdí, že podle současného systému by je nezískali ani mistři světa Max Verstappen a Kimi Räikkonen.

Štítky: Colton Herta Max Verstappen Zak Brown Zveřejněno 18. 09 2022 — Jiří Košta

Po dramatu u Alpinu byl Red Bull ochoten uvolnit Pierra Gaslyho z jeho smlouvy na rok 2023, aby se připojil k týmu z Enstone, ale pouze za předpokladu, že se mu podaří získat vícenásobného vítěze závodu IndyCar Hertu, který by ho nahradil v AlphaTauri.

Ale vzhledem k tomu, že Herta má pouhých 32 bodů superlicence ze 40 potřebných k tomu, aby mohl závodit v F1, zdá se, že se tato cesta uzavřela, protože FIA ​​oznámila, že pro Američana nebude dělat žádné výjimky.

To vyvolalo ošklivé komentáře Helmuta Marka z Red Bullu, který řekl, že je „nepochopitelné“, že vítěz sedmi závodů IndyCar nemůže získat licenci a že to byla promarněná příležitost dostat talentovaného amerického jezdce do F1.

Brown z McLarenu, který má s Hertou dohodu o testovacím programu F1, si myslí, že pravidla superlicence potřebují kompletní revizi, protože má pocit, že IndyCar je podhodnocené.

Šampion IndyCar i formule 2 dostanou požadovaných 40 bodů za superlicenci, ale od druhého místa dolů je IndyCar oceňováno méně než hlavní doprovodné série F1 navzdory svému silnějšímu rodokmenu.

„Myslím, že celý licenční systém musí být přezkoumán. Chápu, že pravidla jsou taková, jaká jsou, a že by se pravidla neměla porušovat, ale ptám se, zda právě proto, že jsou to pravidla, která jsou nyní platná, jsou to správná pravidla,” říká Brown.

„Někdo Coltonova kalibru, Patova kalibru nebo polovina pole IndyCar je schopen formule 1.

Pokud někdo jako Colton, který vyhrál mnoho závodů IndyCar, nemá nárok na superlicenci, pak si myslím, že musíme přezkoumat systém superlicence.”

Brown poukazuje na to, že mistři světa Max Verstappen a Kimi Räikkönen, kteří vstoupili do tohoto sportu v mladém věku a úplně vynechali závodění na úrovni formule 2 nebo ekvivalentní, by také nebyli způsobilí, pokud by v době, kdy vstoupili do tohoto sportu, fungoval současný systém.

„Nemyslím si, že by Max Verstappen měl nárok na superlicenci, nemyslím si, že by měl nárok na superlicenci Kimi Räikkönen,” řekl Brown.

„Takže, když se vrátíte a podíváte se, je tu pár kluků, mistrů světa, kteří by v dnešním prostředí nezískali svou superlicenci.”

McLaren byl ochoten nechat Hertu testovat s Alpine na Hungaroringu, aby dále nasbíral zkušenosti, ale je jasné, že test je také přerušen, když se vstup do F1 nekoná.

Herta by ještě mohl absolvovat volný trénink v nadcházejících závodech F1, protože McLaren stále musí splnit své závazky a posadit nováčka do sedačky na dva páteční závody FP1.

Oscar Piastri, kterého McLaren najal pro rok 2023, má stále smlouvu s Alpine, takže Herta a další hvězdy IndyCar a testeři McLarenu F1 Pato O’Ward a Alex Palou jsou hlavními kandidáty na obsazení těchto dvou míst.

„Nevylučoval bych Coltona, ale vše, co uděláme, bude v nejlepším zájmu McLarenu, nikoli pomoci AlphaTauri!”, dodal Brown.

„Koho zařadíme, závisí na znalostech trati. Pato v Mexiku je samozřejmě možnost.”

Hyundai RN22e a N Vision 74 Vzhled na trati s vzrušujícím zvukem