F1 očekává nárůst na miliardu fanoušků
Zájem o formuli 1 v posledních letech po dlouhodobé stagnaci roste. Svým dílem přispěl i seriál Drive to Survive od Netflixu, který nedávno spustil už třetí sérii. Kromě toho pomáhají sledovanosti oficiální esport eventy – podle průzkumů by tak měla formule 1 v příštím roce dosáhnout rekordní miliardy fanoušků.
Průzkum provedla společnost Nielsen Sports, která se zabývá analýzami sportovního průmyslu.
Podle průzkumu se o formuli 1 zajímají lidé různých generací – ať už mluvíme o šedesátnících nebo náctiletých fanoušcích. Největší zájem ale projevují lidé ve věku mezi 16 a 35 lety.
Za nástup mladší generace může podle získaných dat modernizace formule 1 (hlavně její zviditelnění na sociálních sítích) a také populární pořad Netflixu Drive to Survive. Kromě toho dopomáhá zvýšeným číslům sledovanosti také esport liga.
Za loňský rok vzrostl zájem o 20 % – formuli 1 začalo sledovat 73 milionů lidí z deseti klíčových destinací: z Brazílie, Číny, Francie, Německa, Itálie, Ruska, Jižní Koreje, Španělska, Spojeného království a Spojených států.
Pokud za každý další měsíc naroste zájem o 1,1 %, dosáhne formule 1 v roce 2022 neskutečné hodnoty 1 miliardy fanoušků.
Přispívá i mladá generace pilotů
Jeden z držitelů práv Nielsen Sports Tom McCormack tvrdí, že zájem roste nejen díky rostoucí aktivitě na sociálních sítích a díky úspěšnému seriálu, ale také díky zajímavé mladé generaci pilotů, s kterými se mladší diváci lépe ztotožňují.
„Mladá generace jezdců, například Lando Norris, kteří jsou aktivní na sociálních sítích, pomáhá získávat fanoušky například na Twitchi nebo YouTube,“ tvrdí McCormack.
K formuli 1 se také poslední dobou vrací fanoušci, kteří ji po nástupu turbo-hybridní éry přestali sledovat. Atraktivitu sportu by navíc mohla zvýšit i nová technická a sportovní pravidla, která vejdou v platnost od příští sezony – jejich cílem je snížit rozdíly mezi jednotlivými týmy.