Sezona začala senzačním triumfem Ferrari!

Nová sezona F1 začala v Bahrajnu doublem Ferrari, z vítězství se radoval Charles Leclerc před týmovým kolegou Sainzem. Na stupně vítězů se překvapivě dostal i Lewis Hamilton, ani jeden Red Bull totiž neviděl cíl závodu. Skvělé výkony podali také Magnussen a Bottas. Zhou si z prvního závodu v kariéře odvezl jeden bod.

Štítky: Charles Leclerc GP Bahrajnu Zveřejněno 20. 03 2022 — Vašek Štěpánek

Včerejší kvalifikace přinesla řadu překvapení, ať už pozitivních nebo těch méně šťastných. Tím nejšťastnějším byl každopádně Charles Leclerc, který si dojel pro první pole position od loňské Velké ceny Ázerbájdžánu, dobrou formu Ferrari stvrdil třetím místem Sainz.

Mercedes zaostal za první dvojkou (Ferrari a Red Bull) a Lewis Hamilton se zmohl jen na páté místo, kolega Russell startoval až devátý. Překvapil Bottas a Magnussen, seveřani si mezi sebe rozdělili šestou a sedmou příčku, velkým zklamáním byl McLaren.

Start proběhl v poklidu, první místo si Leclerc ubránil a začal okamžitě ujíždět Verstappenovi na Red Bullu. Dobrý start předvedli oba jezdci Mercedesu – Hamilton povyskočil na čtvrté místo a Russell na šesté, naopak Bottas na Alfě Romeo ztratil sedm pozic.

Závod poté pokračoval bez problémů. Už v 11. kole navštívil své mechaniky Lewis Hamilton a nazul bílou nejtvrdší směs gum, při výjezdu z boxů měl ale potíže – pneumatiky se totiž nově mohou nahřívat jen na 70 stupňů a Britovi to značně klouzalo.

Následovala vlna pit-stopů, Verstappen stavěl o kolo dříve než Leclerc ve snaze předjet svého soka přes boxy a Red Bullu se to málem povedlo. Pilot Ferrari si ale vedení opět udržel, nezačal však ujíždět a mohla tak začít bitva…

…Verstappen měl zahřáté pneumatiky, Leclerc nikoliv a oba závodníci mezi sebou svedli skvělý souboj o vedení, který trval bezmála čtyři kola. Verstappen jej následně ukončil kvůli své chybě v první zatáčce, ve které masivně probrzdil a opět začal ztrácet.

Poté se na trati velké drama nedělo, pozice se ustálily. Ticho přerušil až Carlos Sainz, který svému týmu do rádia doporučil popřemýšlet o strategii tří pit-stopů. V tu chvíli to byl opět Hamilton, který už podruhé navštívil své mechaniky.

Netrvalo dlouho a do boxů zajel opět Verstappen a o kolo později Leclerc, pilot Ferrari si opět pohlídal vedení v závodě. Hamilton mezi tím zajížděl až o tři sekundy rychlejší kola než kolega Russell a probíjel se polem vzhůru.

Pěkný závod předváděl také navrátilec Magnussen. Dán už včera získal skvělé sedmé místo v kvalifikaci a v závodě jen potvrzoval dobrou formu amerického týmu. Pilot Haasu takřka celý závod jel nenápadně, ale velmi spolehlivě na bodované pozici.

Red Bull následně odstartoval třetí vlnu pit-stopů, ke které se připojil také Sainz a Hamilton, první Leclerc a šestý Russell zůstali na trati. Nebylo to ale na dlouho, AlphaTauri Pierra Gaslyho se přehřála a začala hořet. Ve 46. kole tak na trať musel poprvé vyjet Safety Car.

Během procedury za zpomalovacím vozem všichni přezuli na nové sady gum a všichni zbývající piloti měli obuté měkké pneumatiky. Loňský mistr světa Max Verstappen si mezitím začal stěžovat týmu na problém s řízením a s volantem.

Po restartu závodu došlo k velkým událostem! Verstappen začal ztrácet rychlost a jen tři kola před cílem musel odstavit svůj monopost RB18, noční můra Red Bullu ale pokračovala, v posledním kole musel vůz odstavit i Pérez, který do té doby jel na třetím místě.

Charles Leclerc se dočkal vykoupení a dojel si pro své první vítězství od GP Itálie 2019, navíc se mu podařilo vyhrát v Bahrajnu, kde před třemi lety také málem vyhrál, a navíc je Leclerc prvním Monačanem v historii F1, který vede šampionát.

Druhé místo získal Carlos Sainz, který potvrdil úspěch Ferrari. Rudé monoposty na podium doprovodil Lewis Hamilton před Georgem Russellem. Páté místo pro sebe sebral Kevin Magnussen s Haasem, úžasný výkon.

Další skvělý výkon podal Valtteri Bottas, který se po špatném startu dostal zpět na šesté místo, sedmý skončil Esteban Ocon před Yukim Tsunodou. Deváté místo získal Alonso a nováček Zhou si dojel pro první bod v F1, když zakončil bodovanou desítku.