Šéf McLarenu Zak Brown ustoupil střetu zájmů a odchází z Motorsport Network

Šéf skupiny McLaren Zak Brown odchází ze společnosti, která posiluje svou monopolní roli na poli motorsport a automotive médií. Jde zejména o Motorsport.com, Autosport, F1 Racing či Motorsport TV. Zak Brown ve společnosti Motorsport Network působil jako nevýkonný ředitel. V užším vedení firmy je také dlouhodobý komentátor a novinář James Allen.

Štítky: Zak Brown Zveřejněno 9. 10 2019 — Tomáš Richtr

Společnost Motorsport Network začala před lety ve velkém skupovat velké tituly na trhu tištěných a digitálních médií v oblasti motorsportu. Koupila prestižní doménu motorsport.com webu s amatérským obsahem. V roce 2016 od Haymarket koupila Autosport včetně jeho internetové verze a k tomu tištěný magazín F1 Racing a Motorsport News.

Společnost koupila také značku Motors TV, která provozovala televizní program s přenosy ze závodů. Stala se z ní Motorsport TV, původní přenosy nahradil obsah kratších videí proměnlivé hodnoty a originální televizní program zcela skončil v loňském roce.

Pro Motorsport.com začali psát ti nejprestižnější redaktoři. James Allen před tím, než se stal členem úzkého vedení Motorsport Network, firmě prodal svůj úspěšný projekt James Allen on F1. Jonathan Noble nebo Adam Cooper začali spolupracovat s Motorsport Network a na obou webech Autosport.com a Motorsport.com začal vycházet stejný obsah, ačkoli komunity předplatitelů prémiového obsahu jsou zcela odlišné a jedna nemá přístup k prémiovému obsahu druhého webu.

Rostoucí monopolní postavení produktů pod jedním majitelem s propletenými podílnickými vazbami mezi světem médií a velkými hráči v motorsportu generovalo obavy z neobjektivní žurnalistiky. S ohledem na zájmy Zaka Browna se nedá očekávat, že by některý z titulů – ať už ve světě motorsportu nebo automotive (Motorsport Network vlastní tituly Motor1.com, InsideEVs, Motorious nebo Ride Apart) například kriticky psal o skupině McLaren nebo jejím týmu formule 1.

Motorsport Network má také podíl 5,9 % v seriálu formule E. Vazby má také na Mistrovství světa vytrvalostních závodů.

Počátkem týdne společnost Motorsport Network zvedla vlnu nevole, když týdeník Autosport podražila ze čtyř na jedenáct liber, tedy 315 korun. Co firma zdůvodňuje zvýšenými náklady a požadavky na jinou distribuci časopisu, jiní vidí jako jednoznačný krok vedoucí ke klinické smrti titulu. Měsíčník F1 Racing firma prodává společnosti Lifestyle Media.

Zak Brown jen pár hodin na to oznámil odchod z firmy Motorsport Network a popřál jí mnoho úspěchů.

James Allen, velký podporovatel moderní digitalizace, se ke strategickým změnám do této chvíle nijak nevyjádřil. Zmínil spolupráci FIA a FIM na poli bezpečnosti, sdílel nyní neaktuální stanovisko Autosportu, že o budoucnosti bude informovat, jakmile to bude vhodné (jen pár hodin před oficiálním potvrzení o drastickém zvýšení ceny), a pak už sdílel jen upoutávku Hondy na Velkou cenu Japonska.

Diskuse k článku

Napsat komentář