Šéf McLarenu prozradil, jaké jsou největší současné slabiny týmu
Velmi slušné auto, třetí místo v Poháru konstruktérů a dvě pódia – to je letošní bilance McLarenu. Co víc si tedy přát? Samozřejmě že boj o mistrovský titul. Ten je však v současnosti nemyslitelný, Mercedes dominantně vede a druhý Red Bull se na své druhé pozici krásně zabydlel. Co je tedy nutné podniknout pro další krok vpřed? Šéf McLarenu Andreas Seidl v tom má jasno.
McLaren má za sebou několik let strastí, poslední dva roky se ale pomalu zvedá. Po loňském čtvrtém místě mezi konstruktéry se aktuálně nachází v boji o třetí příčku – kandidátů je ale více, kromě McLarenu je velmi blízko Racing Point, Renault a Ferrari.
Šéf týmu Andreas Seidl si myslí, že je třetí místo reálné, ačkoliv favorizuje konkurenční Racing Point. Pokud by svého cíle wokingská stáj přeci jen dosáhla, nehodlá se s ní Seidl spokojit. McLaren totiž míří výše, chce opět bojovat o mistrovské tituly.
V čem je ale zakopaný pes? Podle Andrease Seidla v týmové infrastruktuře. Šéf týmu si myslí, že jsou na tom konkurenční Mercedes nebo Red Bull lépe. Jedním z důležitých kroků je sjednotit své vývojové zázemí – McLaren dosud využíval větrného tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, v tuhle chvíli však vyvíjí svůj vlastní.
Současný tým pod vedením Andrease Seidla a technického ředitele Jamese Keye dosáhnul velikých zlepšení. Jedním z významných kroků je návrat k pohonným jednotkám Mercedes, které wokingská stáj využívala v letech 1995 až 2014.
„Máme jasně stanovený plán změn, které jsou v následujících letech potřeba udělat, abychom se vrátili zpět do čela startovního roštu,“ prozradil Seidl. „Jedná se o různé aspekty – ať už organizační, personální nebo strukturální. Jsem potěšen z výsledků, kterých se nám povedlo v posledních měsících dosáhnout.“
McLaren půl sekundy od vítězství! I proto je Carlos Sainz z poloviny naštvaný
„Naším největším deficitem je dle mého názoru v tuhle chvíli infrastruktura, pokud bych měl tu naši přirovnat k velkým organizacím jako jsou Ferrari, Red Bull, Mercedes, nebo do určité míry také Renault.“
„O tom se Zakem (Brownem) hodně diskutuji a snažím se to vyřešit – v našem týmu je více potenciálu, než jsme dosud byli schopni předvést, ale jsme limitováni.“
Andreas Seidl podotkl, že se nejedná pouze o větrný tunel, ale i o další zařízení, která jsou v současné továrně zastaralá. „Mluvím o větrném tunelu, který v našem zázemí nevlastníme. Mluvím o jezdeckém simulátoru, který je zastaralý, mluvím o počítačové simulaci, která nebyla aktualizována, je to ale i o výrobní infrastruktuře, která má též své nejlepší za sebou.“
„Máme jasně stanovený plán, víme, co musíme dát v následujících letech dohromady. Potřebujeme čas. Musíte zůstat nohama na zemi, pokud mluvíme o možných výsledcích, ale musíme se snažit dát to dohromady společně s novými regulemi, které vejdou v platnost od roku 2022 – a nejedná se jen o technická pravidla, ale i sportovní a finanční.“
„Věřím, že jsme udělali vše potřebné, abychom se mohli vrátit zpět na vrchol.“
Seidl neopomněl pochválit současnou jezdeckou dvojici – oba jezdci mají na svém kontě pódiová umístění a nachází se v nejlepší desítce Poháru jezdců. Seidl připomíná, že kvalitní jezdeckou sestavu bude mít McLaren i příští rok – Carlose Sainze nahradí Daniel Ricciardo.
„Nesmím opomenout naší skvělou jezdeckou dvojici, kterou budeme mít i v následujících letech, což je také velmi důležitý aspekt, pokud chceme bojovat s nejlepšími týmy startovního pole.“
McLaren v tuhle chvíli ztrácí 60 bodů na druhý Red Bull, jejich náskok na čtvrtý Racing Point činí 16 bodů. V porovnání s šestým Ferrari má McLaren o 37 bodů více.
Mercedes chce do roku 2022 prezentovat deset plně elektrických vozidel, začíná s Concept EQA