Šéf formule 1: Posoudit případ kopírování Mercedesu nebude snadné

Protesty Renaultu proti brzdovým kanálkům týmu Racing Point, které se až příliš podobají těm na loňských mercedesech, komisaři teprve řeší. Sportovní šéf F1 Ross Brawn má ale jasno, kopírování je podle něj nedílnou součástí královny motorsportu. Přesto Brawn uznává, že vyřešit tento spor bude pro Mezinárodní automobilovou federaci obtížné.

Štítky: Mercedes Pravidla Racing Point Ross Brawn Zveřejněno 21. 07 2020 — Lukáš Štěrovský

Racing Point čelí obvinění Renaultu, podle kterého okopíroval loňský vůz Mercedesu. Tým se brání tvrzením, že má k dispozici rozsáhlou publikaci potvrzující, že současný vůz je jeho duševním vlastnictvím.

„Vidím to tak, že kopírování je ve formuli 1 standardní věc,“ říká bývalý technický šéf Ferrari. „Normálně má každý tým v boxové uličce fotografy, kteří ‚cvakají‘ tisíce obrázků každého auta kvůli analýze. Ty nejlepší nápady se pak kopírují. Za mých časů jsme dávali fotografům seznam toho, na co se zaměřit.

Racing Point to jen dotáhl na další úroveň a odvedl důkladnější práci. Neexistuje ale jediný tým, který by od jiného něco neokopíroval. Pokud bych na schůzi technických ředitelů požádal, aby se přihlásili ti, kteří nikdy nic neokopírovali, ani jedna ruka by se nezvedla. Já taky kopíroval ostatní,“ přiznává Brawn.

Ten současně ale upozorňuje, že přestože vloni Racing Point odebíral od Mercedesu brzdové kanálky (což už letos nemůže), nemá právo na to je zkopírovat. „Musí si navrhnout vlastní, je ale jasné, že to, co se naučili o loňských kanálcích Mercedesu, jen tak nezapomenou. Bylo by to nelogické. Pro FIA to je obtížná věc k řešení.“

Verdikt by měl padnout příští týden před britskou Grand Prix.

Podcast: Kauza růžových Mercedesů detailně