Ricciardo má plán: V roce 2024 chci být v pozici, abych mohl zaútočit na titul

Dost bylo výmluv. I přes pomalou a nepřesvědčivou adaptaci Daniela Ricciarda na nové působiště u McLarenu si tým i jezdec vytyčili jasný cíl. Tím je zisk titulu v roce 2024 – přestože Australan má platný kontrakt jen do sezony 2023…

Štítky: Daniel Ricciardo McLaren Zveřejněno 21. 08 2021 — Lukáš Štěrovský

„V roce 2024 bude naše infrastruktura kompletní, především větrný tunel,“ popisuje šéf Wokingských Zak Brown situaci v McLarenu, který téměř deset let využíval větrný tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem, než se pustil do stavby vlastního zařízení. „Takže už nebudeme mít na co se vymlouvat…“

„Tým je na správné cestě, ale je tu několik překážek, které nám pravděpodobně zabrání bojovat o titul v příštích dvou letech,“ uvědomuje si Daniel Ricciardo. „Je faktem, že aerodynamický tunel je velkou součástí skládačky. Možná jde o poslední dílek.

Dívám se na to tak, že chci v příštích letech stavět na tom, co teď mám s McLarenem, a doufejme, že se tak dostanu do nejlepší pozice pro boj o titul v roce 2024. Mluvit takhle dopředu zní bláznivě, ale někdy tak člověk musí přemýšlet,“ říká Australan.

Ten se však v úvodní polovině roku trápí, přechod do McLarenu mu vůbec nesedl. „Nechápejte mě špatně, rozhodně se snažím. Ale ze zkušeností vím, že jde o proces. S věkem přichází i trochu víc rozvahy, než když jsem byl mladší, když jsem chtěl všechno hned a ono se to nedělo.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený GPF1 (@gpf1cz)

To, kde jsem nyní, mi umožňuje se na chvíli nadechnout, udělat krok zpět, projít si problémem a pochopit, proč všechno právě teď není skvělé,“ dodává dvaatřicetiletý vítěz sedmi velkých cen. „Potřebuji najít odpovědi namísto toho, abych zvedl ruce a nechal to být.

Ricciardo také připouští, že od posledního vítězství v Monaku 2018 s Red Bullem musel s ohledem na to, že už nebojuje o výhry, změnit svůj přístup k závodění. „Musíte si v hlavě vytvořit takové cíle, kde vítězství neznamená první místo.

Když se vrátím k loňskému roku, vítězství pro Renault znamenalo dostat auto na stupně vítězů. Věděl jsem, že pokud se mi to podaří, přinese mi to uspokojení. Sice není nad vítězství, ale vím, že vyhrajete jen ve špičkovém týmu. Pokud tam nejste, musíte si stanovit jiné cíle, abyste si udrželi motivaci.

F1 je asi jediný sport na světě, kde máte tak nízkou procentuální šanci na výhru. V týmových sportech je to padesát na padesát. Kdežto v F1 je můj poměr výher vůči startům asi tak dvě procenta, je to šílené. Člověk si proto nakonec najde jiné způsoby, jak si to užít,“ vysvětluje Daniel Ricciardo.