Restart sezony 2020: Co můžeme čekat od Renaultu

Z Anglie se v našem seriálu nyní přesuneme do Francie, kde sídlí tým Renault. V tomto týmu proběhlo před zimními testy, a i po nich spoustu zajímavých událostí, které stojí za zmínku.

Štítky: 2020 Renault Zveřejněno 29. 06 2020 — Lukáš Podstata

Po několika letech Renault opustil Nico Hülkenberg, který byl nahrazen mladičkým Estebanem Oconem. Cyril Abiteboul, šéf Renaultu, tak splnil svůj cíl, mít v týmu francouzského pilota. Francouzi však byli po loňské sezoně celkem logicky frustrování. Původní plán byl směřován k bojům o stupně vítězů, namísto toho byl žluto černý monopostem velmi často porážen McLareny. Pro Renault ještě více frustrující, protože je dokázal porazit tým, kterému dodávají své motory.

Renault a zimní testy

Celočerné zbarvení, kterým Renault chtěl chránit své aerodynamické prvky před konkurencí, vzbudil před ostatními respekt. Solidní kvalifikační i závodní rychlost dodává týmu opravdu hodně pozitiv. Monopost R.S.20 byl navíc přepracován v oblasti „nosu“. Tato změna zásadně ovlivnila představení monopostu v Paříži, kde tým tvrdil, že monopost ještě není hotov. Tým se snaží skrývat téměř vše a je tedy možné, že při restartu sezony bude ještě rychlejší než v Barceloně.

Video: Nejlevnější elektromobil na světě stojí přibližně 24 000 korun

Co se událo od konce zimních testů

Renault byl po celou dobu pandemie opravdu zaneprázdněný. Nejprve se účastnil projektu: Project Pitlane, který reagoval na výzvu vlády Spojeného království na pomoc při řešení nedostatku plicních ventilátorů. Renault a několik dalších týmů neváhalo a do tohoto projektu se velmi rychle zapojilo.

Dalším zajímavým bodem je jistě odchod Daniela Ricciarda. Australan se po této sezoně přesune do konkurenčního McLarenu. Nejvíce v šoku z tohoto přestupu byl a je samotný šéf týmu Cyril Abiteboul, který byl téměř přesvědčen, že Daniel u týmu zůstane. Jistě vzpomínáte na scénu ze seriálu od společnosti NETFLIX, Drive to Survive, kde si takto přesvědčený byl i Christian Horner, šéf Red Bullu. Ricciardo tak znovu dokázal svého přesvědčeného šéfa překvapit a půjde znovu o dům dál.

Náhrada za odcházejícího Ricciarda prozatím oznámena nebyla. Nejvíce se ale spekuluje o možném návratu Fernanda Alonsa, který dokázal ve francouzském týmu vyhrát své dva tituly. Ve hře je také možnost angažování Sebastiana Vettela, nebo dokonce návrat Nica Hülkenberga.

Samotná automobilka Renault se navíc příliš netají tím, že pandemie koronaviru měla na společnost obrovský dopad. Cyril Abiteboul navíc naznačil, že nevylučuje možné stažení Renaultu z královny motorsportu. Naštěstí výkonný ředitel automobilky Renault Clotilde Delbos potvrdil, že Renault ve formuli 1 zůstane, a to především díky novým platovým stropům.

Rozhovor se šéfem Renaultu Cyrilem Abiteboulem: Podvádění Ferrari nenecháme spát

Jak oba jezdci využili delší přestávku

Esteban Ocon byl jedním z pilotů, který se účastnil Virtual Grand Prix. Jak ale Ocon řekl simulátor mu příliš nezachutnal a po absolvování prvních kilometrů po testech v Barceloně na rakouském Red Bull Ringu doslova řekl: „Tolik mi to chybělo“.

Daniel Ricciardo trávil většinu přestávky doma v Austrálii. Nejvíce fanoušky šokoval svým odchodem do McLarenu. Daniel se snažil více pochopit hnutí Black Lives Matter. Nechybělo ani několik vtipných videí z jeho domu v Perthu. Určitě si vybavíte jeho „parkur vlog“ na Instagramu.

Očekávání v Rakousku

Cyril Abiteboul přiznal, že tým do Rakouska přiveze několik vylepšení, které mají monopostu R.S.20 pomoci. Zdá se tedy, že Renault by mohl mít oproti konkurenci ze středu pole částečnou výhodu. Velkým pozitivem pro francouzský tým je také fakt, že již letos na Red Bull Ringu testoval a mohl získat tak užitečná data.

Renault však v loňské sezoně v Rakousku nedokázal získat ani bod a uvidíme tedy, zda se jim v letošním ročníku povede lépe.

Cíle pro sezonu 2020

Stoprocentním cíle pro Renault musí být nejhůře čtvrté místo v bodování týmů. Všechno ostatní bude pro francouzský tým znamenat naprosté zklamání. Určitě to ale nebude snadné, protože nejbližší konkurenci nespí a opravdu na svých monopostech horlivě pracuje.

Tým bere zkrácenou sezonu naprosto vážně. Někteří vydala jasná prohlášení, že letos příliš vylepšení na své monoposty přinášet nebudou. Renault dělá pravý opak. Uvidíme, jak se bude celému týmu dařit a zda se dokáže přiblížit tolik vysněnému pódiovému umístění.