Pět největších duelů, které budou ozdobou letošního ročníku

Týmoví kolegové, mladí versus zkušení mazáci, jezdci bojující o smlouvu, týmy ze středu pole proti předním stájím… i letos formule 1 nabídne mnoho dramat a příběhů. Nabízíme výběr pěti největších soubojů, které budou plnit novinové titulky.

Štítky: 2020 Zveřejněno 28. 06 2020 — Lukáš Štěrovský

Vettel vs. Leclerc

Dá se očekávat, že spousta činovníků i fanoušků Ferrari letos zešediví. Na jedné straně má maranellská stáj mladého a talentovaného Charlese Leclerka, který se, jak už vloni ukázal, nebojí ani ignorace týmové režie, pokud má rychlost. Na straně druhé je zkušený Sebastian Vettel, který ale po sezoně odejde z Ferrari, odkud se nechal Leclerkem vyštvat podobně jako Danielem Ricciardem z Red Bullu před pěti lety.

Vztah mezi oběma je na ostří nože, vše vyvrcholilo vzájemnou kolizí v Brazílii, už předtím se ale nepovedenou taktikou připravilo Ferrari třeba o vítězství v Rusku. Jak to bude letos? Dá Ferrari Vettelovi materiál potřebný k zisku titulu, nebo vsadí na Leclerka? A bude Němec týmovým hráčem, nebo s ohledem na odchod z týmu pojede takříkajíc přes mrtvoly?

Kolize z Brazílie byla špičkou ledovce.

 Verstappen vs. Hamilton

Když dojde na souboj mladého dravce Verstappena a zkušeného Hamiltona, je to vždycky podívaná, která diváky zvedne ze sedadel. Letos by mohl být jejich duel ještě o něco peprnější díky tomu, že úvodní závody se jedou v Rakousku a Maďarsku, kde se Red Bullu daří. Vždyť Nizozemec vloni na Red Bull Ringu získal premiérové vítězství pro Hondu v novodobé éře a na Hungaroringu vybojoval první pole position v kariéře, i když jej v závodě Hamilton porazil riskantní strategií dvou pit stopů. Verstappen ale letos klidně může být hlavním vyzyvatelem Brita v souboji o titul!

Porazí letos Nizozemec šampiona?

Bottas vs. Russell

I když spolu tito dva do kontaktu na závodní dráze nejspíše nepřijdou, i tak se jedná o jedno z největších témat sezony 2020, respektive 2021. Valtteri Bottas i George Russell, který jezdí ve slabém Williamsu, jsou oba chráněnci Mercedesu. Fin má tradičně smlouvu pouze na jeden rok, a je tedy možné, že od ročníku následujícího by ho mohl nahradit supertalent Russell, vítěz nižších sérií GP3 i F2 a mimochodem také šampion virtuální série F1.

Na druhou stranu Mercedes má v Bottasovi už čtvrtým rokem spolehlivou dvojku, která vozí body a moc neatakuje šampiona Hamiltona. Výměnou Fina za Russella by Hamilton mohl přijít o klid, který teď má. Stálo by to Mercedesu za to?

Fin chybuje jen minimálně, na snímku v loňské kvalifikaci na GP Mexika. Rychlost na titul ale spíše nemá…

Ricciardo vs. Sainz

Jeden z nich závodí pro McLaren a po sezoně odejde do Ferrari. Ten druhý opustí po neúspěšné štaci Renault a přesedlá do McLarenu poté, co jej Ferrari několikrát odmítlo. Řeč je o Carlosu Sainzovi a Danielu Ricciardovi. Mezi nimi to bude na dráze určitě vřít. Australan bude chtít ukázat Ferrari, že si vybralo špatného jezdce. Oba týmy, tedy McLaren a Renault, navíc vloni skončily v Poháru konstruktérů za sebou na čtvrtém a pátém místě, a tak se dá čekat, že momentů, kdy Ricciardo bude moci Sainze na dráze konfrontovat, bude celá řada…

Rodí se F1 noví rivalové?

Racing Point vs. tři přední týmy

Byl to šok, když tým Racing Point (od budoucího roku Aston Martin) pod vedením miliardáře Lawrence Strolla představil letošní vůz. Jednalo se prakticky o kopii loňského Mercedesu, jen přemalovanou do sponzorských růžových barev Racing Pointu. A jelikož ten bere od Stříbrných šípů i motory a Stroll starší má navíc blízký obchodní vztah s šéfem týmu Mercedes Totem Wolffem, jsou očekávání od týmu, který v minulosti patřil stabilně do středu pole, velmi vysoká. Nejdivočejší odhady hovoří i o pravidelných stupních vítězů. Ukáže se filozofie kopírování vozu jako lepší volba, než jít vlastní cestou?

Uspěje Racing Point se svojí filozofií?