Půjčím auto, abyste si problém tratových limitů mohli vyzkoušet, nabídl Verstappen
Max Verstappen žertoval, že je připraven předat Red Bull RB19, aby zjistil, zda někdo jiný "dokáže lépe pracovat s limity trati".
Naposledy v Kataru byla otázka traťových limitů žhavým tématem, Lando Norris se domníval, že šance na pole position ve sprintu i velké ceně byla ztracena poté, co mu byly smazány časy, zatímco v závodě Sergio Perez, Pierre Gasly a Lance Stroll dostali několikanásobné pětisekundové penalizace za porušení limitů. Již nějakou dobu probíhá debata o limitech na trati, jejichž hranice určují bílé čáry na okraji tratí, přičemž jezdci mají v závodech povolen určitý počet prohřešků před udělením trestu.
Někteří jezdci se domnívají, že za limity tratí stojí moderní design okruhů, přičemž problém se zřídkakdy objevuje v místech, jako je Suzuka, kde jsou takzvané “přírodní” limity tratí s trávou nebo štěrkem. Verstappen se obává dalšího opakování problémů traťových limitů o tomto víkendu v USA – a učinil odvážnou nabídku.
“Rád nechám kohokoli jiného řídit mé auto a uvidíme, zda si s limity trati poradí lépe,” vysvětlil Verstappen. “Na některých tratích je prostě hodně únikových zón, takže je přirozené, že máte limity asi trochu jednodušší, protože například v Suzuce se o limitech na trati nikdy nemluví a je to trochu víc oldschoolová trať. Nejnovější standardy tratí, mají s tím co dělat a je to trochu škoda – protože mám pocit, že u některých z těchto nových tratí se více soustředíte na kvalifikační kolo, abyste nepřejeli bílou čáru, než na skutečné nalezení limitu nebo jen na čistý požitek z jídy naplno.
Je to spíš tak, že se díváte: ‘Zvládl jsem to, nebo ne? Jo, zvládl jsem to. Je to trochu zvláštní. Musíme odvést lepší práci, protože si myslím, že tento víkend to bude stejný příběh.”
Charles Leclerc také dodal, že podle jeho názoru jsou pro jezdce lepším ukazatelem, pokud jde o omezení trati, červenobíle namalované obrubníky na rozdíl od bílých čar.
“V minulosti jsem vždy dával přednost červenobílým obrubníkům, protože to je reference, kterou můžeme ve voze skutečně cítit, zatímco bílá čára… jsme ve voze tak nízko, že je velmi obtížné vidět, kde přesně jsme,” řekl Monacký jezdec. “Pokud jsme dva centimetry mimo nebo přesně na čáře, je to velmi obtížné, zatímco s obrubníkem můžete mnohem více cítit, co se děje, a je to lepší reference.”