Proč jsou nové okruhy „nudné“ a jak se na nich podílel Schumacher?

Německý designér Hermann Tilke (64) brání svoje výtvory. Tratě, které navrhne, jsou prý do určité míry kompromisem, se kterým ale „nehne“.

Štítky: Hermann Tilke Zveřejněno 4. 10 2019 — Lukáš Štěrovský

Ta kritika se objevuje prakticky u všech Tilkeho výtvorů – Čína, Rusko, Bahrajnu, Abú Dhabi… Podle spousty fanoušků to jsou nudné okruhy bez duše, s nemožností předjíždět. Německý návrhář se ale brání.

„Nikdy nezačínáme s čistým listem papíru. Máme mnoho omezení,“ říká o procesu stavby závodních tratí. „Jedno z největších omezení jsou bezpečnostní pravidla, která se zpřísnila od dob smrti Ayrtona Senny a pořád se vyvíjí.

Pokaždé jde o kus země, který nám nepatří. Musíme respektovat kulturu a historii. Pak jde taky o náklady – spousta investorů chce víceúčelová zařízení,“ vysvětluje Tilke. Ten také prozradil, že jeho velkým podporovatelem byl sedminásobný šampion Michael Schumacher (50).

„Za hodně mu dlužím. Vždycky jsem mu ukázal mé první návrhy a on mi věnoval spoustu svého času, aby mi dal nějaké tipy na jejich vylepšení. I dnes mi někteří jezdci pomáhají, ale ne tak jako Michael.“

 „Prozatím posledním projektem je Hanoj, která by měla být připravena na závod v příštím roce. Nemáme moc času, ale jsme na to zvyklí.“

Hermann Tilke, návrhář okruhů

Diskuse k článku

Napsat komentář