Přetížení jezdci? Nic oproti ostatním zaměstnancům

Víkend ve Vegas je pro jezdce pořádně náročný. Nejenže musí závodit pozdě večer až do popůlnočních hodin, ale také musí na spoustu doplňkových akcí.

Štítky: GP Las Vegas Zveřejněno 18. 11 2023 — Petr Horák

Na tiskové konferenci padl dotaz, jestli už toho na jezdce není moc, jak oni sami začínají naznačovat. Přeci jen jet lag, do toho marketingové aktivity a ještě jízdy pozdě v noci. Myslí si šéfové týmů, že to jezdce bude omezovat co do výkonu v závodě?

Zak Brown z McLarenu má za to, že to vypětí k takové akci patří: “Myslím, že je to stejná výzva pro všechny. Je to velký sport a velká událost, při které je hodně nadšení. Jezdce chce potkat spoustu fanoušků, všichni sponzoři taky chtějí být vidět. Takže ano, bude toho hodně, ale to pro nás všechny na tak velkém eventu. Oni jsou všichni skvělí sportovci, takže myslím, že to v pohodě zvládnou.”

“Moji kluci zůstali v Americe, takže jet lag je netíží. A není to poprvé, co půjdou spát po půlnoci, takže se toho nebojím. A co se týče sponzorských aktivací, jasně, máme toho hodně, ale musíme si to užívat. Před covidem jsme tohle chtěli, hledali jsme fanoušky a nové příležitosti. Teď si musíme užít to momentum, které jsme nabrali. A jak řekl Zak, je to pro všechny stejné a myslím, že ve 24 letech není problém jít na hotel ve 2 ráno,” souhlasí s Brownem šéf Ferrari Frederic Vasseur.

Boss Mercedesu Toto Wolff připomíná, že nejde jen o jezdce, ale i zbytek týmu: “Souhlasím s Fredem, že tady nějakým způsobem trpíme všichni. Pokud mluvíte o jet lagu a stresu, musíme myslet na 80 % týmu, který létá ekonomickou třídou a má od pondělí do pátku práci v továrně. Máme tady 190 lidí, většinu z nich na marketing, a někteří jsou ve Vegas už 4 týdny, aby všechno připravili. Takže to je příklad, že každý musí k našemu sportu přispívat. A jsem si jistý, že většina jezdců to vidí stejně.”

“Myslím, že to bylo dobře řečeno. Je to takový luxusní problém, protože pochází z dobrého a zdravého stavu, ve kterém sport je. Proto máme sponzory, partnery a show, jak řekl Zak. Naši jezdci jsou na roztrhání, ale to je dobré znamení. Když to porovnáte s rokem 2020, kdy jsme se báli, jestli vůbec bude Formule 1 pokračovat, je skvělé teď vidět, že alespoň finančně jsme na tom dobře. Pak je to jen optimalizační problém.

“Zaprvé jet lag. Co jsme si neuvědomili, než jsme přijeli, je, že tohle není čas východního pobřeží (ET). Spíš je to tokijský čas s ohledem na hodiny, ve kterých závodíme. Ale tady jde jen o optimalizaci, všichni jsou skvělí v práci s trenéry a dokážou si reorganizovat stravu tak, aby byli zase ve správném rytmu. Nejpozději zítra budou ideálně v čase a budou v pohodě.

“Jak řekl Toto, ty problémy se týkají 100 lidí, ne jen těch dvou, kteří jsou nejvíc na očích. Z druhé části je to o tom, že se posledních 10 let stále snažíme lépe vybalancovat požadavky partnerů oproti našim potřebám co se týče výkonnosti na dráze. A myslím, že v tomto jsme teď v docela dobré pozici,” shrnul debatu šéf Williamsu James Vowles.

Tak nezbývá než doufat, že šéfové mají pravdu a z víkendu ve Vegas skutečně bude ta skvělá show, jaká je fanouškům slibována.