Analýza pátečních tréninků GP Las Vegas

Pro pořadatele to byl velmi stresující den kvůli problémům s kryty odtokových kanálů. Po předčasně ukončeném prvním tréninku a o 2,5 hodiny odloženém (a o půl hodiny protaženém) druhém tréninku jsme se dobrali k výsledkům. A po řadě sprintových víkendů můžeme zkoušet analyzovat páteční údaje.

Štítky: GP Las Vegas Zveřejněno 17. 11 2023 — GPF1.cz

Hlavním kandidátem na pole position je Ferrari s očekávaným náskokem 0,25 s před Red Bullem a Aston Martin s náskokem 0,32 s. Ferrari získává čas na rovinkách s více než 1s náskokem na Red Bull. Leclerc byl v sektoru 3, který obsahuje velkou rovinku za Stripem, o 0,7 s rychlejší než kdokoli jiný.

Pokud jde o tempo závodu, Red Bull má nepatrný náskok 0,05 s před Ferrari, Mercedes je třetí se ztrátou 0,39 s. Zdá se, že Aston Martin je v závodní úpravě asi o 0,2 s pomalejší než je jeho ztráta v kvalifikaci.

Při nízkých teplotách je optimální závodní pneumatika střední. Je to proto, že u měkké pneumatiky je největší pravděpodobnost drolení v důsledku teplot a u tvrdé pneumatiky může být obtížné udržet teplotu vzhledem k okolním podmínkám, dlouhým rovinkám a zatáčkám s nízkou energií (vše nízká rychlost).

Jakákoli kombinace pneumatik může teoreticky dokončit strategii s jednou zastávkou, avšak vzhledem k vysoké degradaci a možnému drolení se zatím jeví jako pravděpodobnější strategie se dvěma zastávkami.

Nejistota několika týmů je vysoká, protože jsou mnohem pomalejší, než se očekávalo, jedná se o McLaren, Alpine a AlphaTauri. McLaren má problémy s nízkorychlostními zatáčkami, takže to by mohlo vysvětlovat jejich ztrátu. Alpine se také potýká s problémy v nízkorychlostních zatáčkách, kde ztrácí nejvíce času ze všech týmů.

Leclerc vyhrál 2: trénink o více než 0,5 s před kolegou, ačkoli Leclerc byl jedním z posledních jezdců, kteří zajeli letmé kolo v simulaci kvalifikace, takže zrychlování trati náskok v rychlosti zkresluje.

Verstappen i Sainz mají v ideálním kole k nalezení přes 0,3 s, ale navzdory tomu Leclerc stále vede ideální pořadí o více než 0,4 s. Rozptyl tempa ve Vegas je větší než v posledních závodech, pole dělí více než 2,5s.

Kvalifikační potenciál:

Závodní potenciál: