Piloti se shodli, že žádné bezpečnostní změny okruhu ve Spa nejsou potřeba

Před závodem ve Spa se řešila otázka bezpečnosti okruhu. Ředitel jezdecké asociace GPDA George Russell prozradil, že piloti se vyslovili proti dalším změnám.

Štítky: George Russell GP Belgie Spa-Francorchamps Zveřejněno 28. 07 2023 — Petr Horák

Pozornost byla věnována hlavně sekci zatáček Eau Rouge a Raidillon, tedy té nejslavnější části belgického okruhu. Už pro loňský závod se tady kvůli smrtelné nehodě Anthoina Huberta z před čtyř let výrazně rozšířila úniková zóna. Po nedávné tragické smrti Dilana van ‘t Hoffa, ke které došlo za mokra na výjezdu z tohoto úseku, se ale logicky diskutovalo o dalších možných změnách pro zlepšení bezpečnosti. Během víkendu se navíc očekává déšť a díky sprintu se pojedou dva závody.

Pilot Mercedesu George Russell, který je třetím rokem ředitelem GPDA, popsal diskuzi pilotů o úpravách trati. Russell řekl: “Mluvili jsme o tom a shodli se, že není potřeba to měnit. Už se tady udělal velký pokrok s únikovou zónou, to je nejdůležitější. Nyní jsme v neustálém kontaktu s FIA v návaznosti na Dilanovu smrt. Motorsport bude vždycky nebezpečný, když jezdíte takhle rychle. Spa patří k těm nebezpečnějším okruhům spolu třeba s Džiddou, Monakem nebo Suzukou.”

Důležitým faktorem je podle Russella kromě okruhu samotného také počasí. “Pak záleží na podmínkách. Za mokra je to hodně složité, protože vůbec nic nevidíme. Vysvětluji to tak, že je to jako kdybyste jeli za deště po dálnici a vypnuli stěrače. V kokpitu z toho fakt mám takový pocit, a to nejde vyřešit lusknutím prstu. Myslím, že Spa je dostatečně bezpečné, ale musíme vyřešit viditelnost za mokra,” doplnil.