Navrhovat závodní tratě by měly samotné týmy

Cyril Abiteboul přišel s poměrně zajímavým nápadem, který ovšem není od věci: do návrhů podoby tratí by měly promlouvat týmy.

Štítky: Cyril Abiteboul FIA FOM Zveřejněno 14. 08 2019 — Bára Goldmannová

Nové okruhy se většinou s velkou oblibou nesetkají, protože nenabízejí příliš zajímavé závody. Kromě fanoušků by i jezdci některé tratě upravili k obrazu svému. Stejně to vidí i šéf Renaultu Cyril Abiteboul: „Raději bych vyměnil přehnané omezování pravidel za trochu piplání se s designem tratí. Musíme tratě zkrátka trochu upravit namísto investování peněz do 20 aut, která jsou každý rok jiná.“

Jednou alternativou by bylo, že by podobu okruhů navrhovaly samy týmy. „Asi bych změnil jednu nebo dvě zatáčky na každé trati. To by bylo podstatně šetrnější a lepší pro sport,“ řekl Abiteboul pro Motorsport.com. Jako příklad uvedl hojně kritizovanou Velkou cenu Francie, která je pro stáj velmi důležitá, neboť se jedná o její domácí závod.

„Nakonec jsme se to pokusili udělat trochu zajímavější a byli jsme za to potrestáni! Co jsme udělali poté, je, že jsme provedli několik simulací s alternativními konfiguracemi, které by to mohly zatraktivnit. V tomto ohledu bych byl rád za větší spolupráci s ostatními týmy.“

Podle 41letého rodáka z Paříže bychom nemuseli čekat ani na změny pravidel, které vejdou v platnost za dva roky: „Když by spolupracovalo deset týmů, pak bychom mohli dosáhnout relativně rychle úžasných výsledků a nemuseli bychom čekat až do roku 2021. Bylo by to už příští rok.“ Ovšem tento návrh by měl i své zápory. Týmy by totiž tratě mohly navrhovat tak, aby seděly jejich vozům.

Příští rok se pojede poprvé v hlavním městě Vietnamu, Hanoji. Při tvorbě městského okruhu byl k dispozici dlouholetý inženýr Craig Wilson, který dříve pracoval Mercedes. „Investovali spoustu práce při navrhování trati ve Vietnamu. Ale nemohli bychom udělat společně něco dobrého pro formuli 1?“ ptá se Abiteboul.

Diskuse k článku

Napsat komentář