Mick Schumacher zase závodí. A jde ve stopách otce

Tento víkend začala sezona WEC a ve voze Alpine A424 #36 nechybí Mick Schumacher. V červnu ve Francii tak dokončí kruh, který začal jeho táta Michael.

Štítky: Mick Schumacher Motorsport Zveřejněno 2. 03 2024 — Petr Horák

Je tomu 33 let co se Michael Schumacher ve voze Sauber Mercedes C11 účastnil závodu 24 hodin Le Mans. A letos se ho chystá napodobit jeho syn Mick. Ačkoliv k tomu došel opačnou cestou. Zatímco Michael nejdříve závodil na scéně sportscar a pak se přesunul do F1, Mick se po nepříliš vydařených dvou letech ve Formuli 1 usadil do Alpinu ve WEC.

Mick prozradil, že je skutečně rád zpátky za volantem: “Je to úžasné. 2023 byla pro mě první sezona po 15 letecg, kdy jsem nezávodil. A nelíbilo se mi to. Jsem nadšený, že jsem zpátky v závodní sedačce.

“Taky myslím, že aspekt toho dokázat ostatním, že na to máte, je ve sportu speciální a unikátní. Pokud budete sedět na gauči, tohle nezažijete. Rozhodně je to začátek něčeho, z čeho snad bude dobrá sezona a dobrý projekt. Kdo ví, co přinese budoucnost?”

Mick se během dvou dnů testů a tří tréninků snažil sžít s novým vozem a také s okruhem Losail, který byl původně navržen pro závody MotoGP. Schumacher řekl: “Bylo to poprvé, co na trati byla všechna auta najednou. A myslím, že to bylo prospěšné mít tam auta GT a vidět, jak se chovají Hypercary. Je to pro mě něco nového, protože doteď jsem závodil v monopostech. Ale šlo to dobře, zajel jsem si svá kola a myslím, že jsme se spoustu naučili.

Auto je hodně těžké, má méně přítlaku a méně výkonu oproti tomu, na co jsem zvyklý.  Ale pořád je to závodění, pořád je tam ta snaha zlepšit každou drobnost. A koneckonců, i když nemáme všichni stejná auta, jsme vlastně na jedné lodi.”

Schumacher také řekl, že si musí zvykat na to, že své auto sdílí se dvěma dalšími piloty: “Je to jiný přístup oproti F1. Někdy se přistihnu, že se snažím být ten nejrychlejší.  Je to o tom naučit se přijímat informace, zpracovat je a ihned je použít. K tomu musím využít zkušenosti mých kolegů – chceme mít takové auto, se kterým v pohodě vydržíme okolo 10 hodin.”

Ačkoliv se Mick na WEC těší, netají svůj záměr vrátit se do královny motorsportu: “Blízkost Evropy a možnost spojit to s mou rolí rezervního pilota F1 jsou pro mě ty hlavní aspekty. Je důležité prostě nějak závodit, zůstat fit, abych byl připravený ihned přepnout, pokud by přišla šance ve Formuli 1.

“Ale myslím, že v Hypercar je teď velká budoucnost s tou spoustou automobilek, které přichází. Také doufám bude časem více závodů v kalendáři. Na obou šampionátech jsou skvělé věci.”

Na otázku proč si vybral Alpine, odpověděl podobně: “Ta blízkost F1 hrála velkou roli. Ale i to vidět, jak odhodlaný je Alpine jako značka posouvat tento projekt, to byl taky velký faktor. Téhle kombinaci bylo těžké odolat.”

V kategorii Hypercar se bude muset Schumacher s Alpinem poprat s velkikány jako Ferrari, Toyota nebo Porsche. Spolu s Alpinem přichází do šampionátu ještě Lamborghini, Isotta Fraschini a BMW, i když to už loni závodilo v americké sérii IMSA. Nikdo pořádně neví, jaké bude rozložení sil. [Závod se jede v sobotu a sledovat jej je možné na programu Eurosport 2.]

Mick Schumacher si také není jistý: “Asi nikdo neví, jak na tom skutečně jsme. Zkrátka se na katarských 10 hodin moc těšíme a máme dobrý pocit z dosavadního průběhu. Je to skvělý okruh, skvělé místo kam přijet. Bude zajímavé mít první zkušenost v závodním režimu. Uvidíme, na co nám to nakonec bude stačit.”