Mercedes si prohrál už druhý závod v řadě

Šéf Ferrari Mattia Binotto věří, že soupeři z Mercedesu byli v posledních dvou závodech dost rychlí na to, aby pomýšleli na vítězství. Binotto má za to, že jen kvůli chybným strategiím se stříbrným šípům nepodařilo obě Grand Prix vyhrát.

Štítky: Ferrari Mattia Binotto Mercedes Zveřejněno 31. 10 2022 — Vašek Štěpánek

Lewis Hamilton poslední dva závody dokončil na druhé pozici za letošním šampionem Maxem Verstappenem. V Texasu i Mexiku měla hlavní slovo strategie a v obou případech se stříbrné šípy dostaly do ‚úzkých‘.

V Austinu doplatil Hamilton na nedostatek středních [žlutých] pneumatik, proto Brit dostal na poslední stint závodu tvrdou sadu. Verstappen naopak středně tvrdou směs měl a situace dokázal využít – dojel Hamiltona, předjel ho a vyhrál Grand Prix USA.

V Mexiku byly karty rozdány už na startu, Mercedes se svými piloty začínal závod na žlutých gumách a poté přezul na bílé. Jezdci Red Bullu nasadili na startu měkkou sadu a následně si vybrali středně tvrdou [žlutou] pneumatiku.

Po pit-stopech se Verstappen dostal do tempa v cíli Grand Prix Mexika se pyšnil náskokem 15 sekund před druhým Mercedesem. Oba závody mají jedno společné – Mercedes na Red Bull nestačil jak výkonnostně, tak strategicky.

Trendu posledních dvou závodů si všiml i šéf Ferrari Mattia Binotto. „Po Maďarsku jsme čelili velké kritice a posměchu. Udělali jsme špatné rozhodnutí, protože jsme zkoušeli něco jiného, jinak bychom s Red Bullem nemohli bojovat.

Mercedes se v posledních dvou závodech dostal do podobné situace, byl Red Bullu relativně blízko, ale pořád daleko od skutečného boje na trati, a tak zkusili jiné strategie. Také se jim to nevydařilo, a to už podruhé v řadě.

Nemyslím si, že by byl v posledních dvou Grand Prix Mercedes bez šance, myslím si, že s jinou strategií by mohli závody v USA a Mexiku vyhrát. Jediné, co zkazili, byla strategie a špatně zvolené sady pneumatik,“ zveřejnil své poznatky Binotto.

Samotná Scuderia v Mexico City nezažila dobrý víkend. Rudé monoposty ztratily na vítěze závodu Verstappena téměř jednu minutu. Podle šéfa Ferrari nemohl být výsledek lepší a další podobné ‚propady‘ ve výkonu se neočekávají.

„Mexiko pro nás byla výzva, na špičku jsme hodně ztráceli. Myslím si, že je to charakteristikou trati a také nadmořskou výškou. Do dalších závodů podobné výkyvy neočekáváme. S ohledem na vývoj závodu jsme ale tady nemohli udělat nic lepšího.

Naše strategie byla správná. S Charlesem [Leclercem] jsme původně zvažovali strategii se dvěma pit-stopy, ale brzy jsme se vrátili k původnímu plánu a myslím si, že jsme zvolili správně,“ popsal náročný víkend v Mexiku Binotto.