Mercedes si prohrál už druhý závod v řadě
Šéf Ferrari Mattia Binotto věří, že soupeři z Mercedesu byli v posledních dvou závodech dost rychlí na to, aby pomýšleli na vítězství. Binotto má za to, že jen kvůli chybným strategiím se stříbrným šípům nepodařilo obě Grand Prix vyhrát.
Lewis Hamilton poslední dva závody dokončil na druhé pozici za letošním šampionem Maxem Verstappenem. V Texasu i Mexiku měla hlavní slovo strategie a v obou případech se stříbrné šípy dostaly do ‚úzkých‘.
V Austinu doplatil Hamilton na nedostatek středních [žlutých] pneumatik, proto Brit dostal na poslední stint závodu tvrdou sadu. Verstappen naopak středně tvrdou směs měl a situace dokázal využít – dojel Hamiltona, předjel ho a vyhrál Grand Prix USA.
V Mexiku byly karty rozdány už na startu, Mercedes se svými piloty začínal závod na žlutých gumách a poté přezul na bílé. Jezdci Red Bullu nasadili na startu měkkou sadu a následně si vybrali středně tvrdou [žlutou] pneumatiku.
Po pit-stopech se Verstappen dostal do tempa v cíli Grand Prix Mexika se pyšnil náskokem 15 sekund před druhým Mercedesem. Oba závody mají jedno společné – Mercedes na Red Bull nestačil jak výkonnostně, tak strategicky.
Trendu posledních dvou závodů si všiml i šéf Ferrari Mattia Binotto. „Po Maďarsku jsme čelili velké kritice a posměchu. Udělali jsme špatné rozhodnutí, protože jsme zkoušeli něco jiného, jinak bychom s Red Bullem nemohli bojovat.
Mercedes se v posledních dvou závodech dostal do podobné situace, byl Red Bullu relativně blízko, ale pořád daleko od skutečného boje na trati, a tak zkusili jiné strategie. Také se jim to nevydařilo, a to už podruhé v řadě.
Nemyslím si, že by byl v posledních dvou Grand Prix Mercedes bez šance, myslím si, že s jinou strategií by mohli závody v USA a Mexiku vyhrát. Jediné, co zkazili, byla strategie a špatně zvolené sady pneumatik,“ zveřejnil své poznatky Binotto.
Samotná Scuderia v Mexico City nezažila dobrý víkend. Rudé monoposty ztratily na vítěze závodu Verstappena téměř jednu minutu. Podle šéfa Ferrari nemohl být výsledek lepší a další podobné ‚propady‘ ve výkonu se neočekávají.
„Mexiko pro nás byla výzva, na špičku jsme hodně ztráceli. Myslím si, že je to charakteristikou trati a také nadmořskou výškou. Do dalších závodů podobné výkyvy neočekáváme. S ohledem na vývoj závodu jsme ale tady nemohli udělat nic lepšího.
Naše strategie byla správná. S Charlesem [Leclercem] jsme původně zvažovali strategii se dvěma pit-stopy, ale brzy jsme se vrátili k původnímu plánu a myslím si, že jsme zvolili správně,“ popsal náročný víkend v Mexiku Binotto.