Alonso: Je to jak s motory Honda, ale rozbíjí to jen mou kariéru

Frustrovaný Fernando Alonso řekl, že odpočítává do konce svého času v Alpinu po jeho odstoupení v dalším závodě.

Štítky: Alpine Fernando Alonso Zveřejněno 31. 10 2022 — Jiří Košta

Alonso jezdil na sedmém místě v čele středu pole, dokud jeho vůz nezačal mít problém s pohonnou jednotkou Renault, která nakonec jeho závod ukončila.

„U vozu 14 jsou vždy problémy se spolehlivostí. Po 20 kolech do konce jsem ztratil jeden válec, takže jsem jel s pěti válci, o 20 % nižším výkonem. Byl jsem 20 sekund před McLareny a mým týmovým kolegou.

Takže si myslím, že závod do té doby byl výjimečný. Austin a tady hodnotím jako své dva nejlepší závody z hlediska tempa. Bylo lepší, když jsme na konci takhle odstoupili, zastavili jsme auto a přestali jsme dělat ta kola.“

Odstoupení je posledním z řady technických problémů, se kterými se Alonso potýkal ve svém druhém roce v Alpinu, který na konci roku opustí.

„Letos jsem ztratil 60 bodů, takže přidáváme dalších šest, takže je to kolem 66. A samozřejmě mají prospěch i všichni ostatní, takže každý získá o dva víc, než by měl.

Ale ano, je prostě úžasné, že v každém závodě odstoupí pouze jedno nebo dvě auta a vždy je to vůz 14. Myslím, že letos vybuchlo pět motorů, problém v Austrálii v kvalifikaci, v Rakousku jsem ani nejel.

Takže si myslím, že v 19 závodech, víceméně v 50 % závodů, jsme nezískali body, které bychom si zasloužili. Ale teď nemůžeme nic dělat.”

Pilot řekl, že nepoznal takovou nespolehlivost od té doby, co v McLarenu řídil první hybridní turbo pohon V6 v roce 2015. Ten byl notoricky náchylný k poruchám a mnoho změn dílů motoru ho vedlo k obrovským sankcím na startovním roštu.

„V Hondě jsme v prvním roce Hondy měli na konci roku penalizaci 72 míst v tabulce, nebo něco takového. Ale v Hondě to bylo tak, že obě auta zastavovala. Letos zastavuje pouze auto 14.

Chci říct, že motor nemůže dokončit závody. Nemůže to být smůla, když musíte vyměnit šest nebo sedm motorů jako my a my i přesto stále nedokončíme závody. Takže si myslím, že mají příští zimu nějakou práci, doufejme, že ne moc, a uvidíme.”

Španěl bude závodit minimálně následující dvě sezony u týmu Aston Martin po boku Lance Strolla.

Poptávka po elektrických užitkových vozidlech v Číně může ovlivnit trh ropy