Mercedes od Ferrari přetáhl klíčového technického manažera

Mercedes získal dva vedoucí pracovníky Ferrari, včetně jeho bývalého šéfkonstruktéra Simoneho Resty, v rámci snahy posílit své působení ve Formuli 1.

Štítky: Ferrari Mercedes Simone Resta Zveřejněno 20. 03 2024 — GPF1.cz

Simone Resta je italský inženýr, který se narodil 14. září 1970. Získal magisterský titul v oboru strojírenství na Univerzitě v Bologni v roce 1995. Svou kariéru začal v týmu Minardi v oddělení výzkumu a vývoje v roce 1998. V roce 2001 přešel do Scuderia Ferrari jako vedoucí konstruktér. V roce 2006 se stal vedoucím oddělení výzkumu a vývoje, než byl v roce 2012 povýšen na zástupce šéfa konstrukčního oddělení. V roce 2014 byl jmenován Sergiem Marchionnem jako nový hlavní konstruktér týmu.


  • Nejnovější číslo online magazínu KOLO na KOLO. Předplatné zde.
  • Napětí manažerů Mercedesu
  • Kdo ve skutečnosti vlastní F1?
  • Zak Brown, jak jej neznáte
  • Le Mans: Možná poslední soukromý tým na stupních vítězů
  • Historie: Jak se závodilo v nacistickém režimu
  • Aerovychytávky


V květnu 2018 opustil Ferrari, aby se připojil k Alfa Romeo (tehdy známé jako Sauber), kde pracoval jako technický ředitel. Nicméně se vrátil do Ferrari 1. srpna 2019. Resta přešel do týmu Haas F1 pro sezónu Formule 1 2021, jako součást posílení technologického vztahu mezi Haasem a Ferrari. Po odchodu Guenthera Steinera v lednu 2024 také opustil tým. Jeho odchod z Haasu byl bez vysvětlení, protože nebylo jasné, proč ho Ferrari náhle odvolalo, zejména když bylo jasné, že v Maranellu nedostane žádnou roli. Místo toho se nyní zdá, že vývoj u Mercedesu mohl být faktorem, který ovlivnil vývoj situace.

Nyní se stal součástí týmu Mercedes jako ředitel strategického vývoje. Jeho příchod je klíčovou součástí reorganizačního procesu Mercedesu, který se snaží vrátit ke konkurenceschopným výkonům. Resta se připojí k osminásobným mistrům světa Mercedes v nespecifikovaném datu v roce 2025.

Resta byl jmenován ředitelem strategického rozvoje a bude přímo spolupracovat s technickým ředitelem Jamesem Allisonem na projektech souvisejících s automobily. Do Mercedesu přichází také Enrico Sampo, který se stává vedoucím oddělení výkonných softwarových aplikací. Sampo byl v posledních letech vedoucím týmu simulátorů jezdců Ferrari a má bohaté zkušenosti v oblasti, která se nyní ukazuje jako klíčová pro výkonnost vozů F1 před závodními víkendy i během nich. Oba muži sice podepsali smlouvu s Mercedesem, ale jejich smluvní podmínky znamenají, že do roku 2025 nebudou moci nastoupit, přičemž o přesném datu jejich příchodu ještě nebylo rozhodnuto. Jmenování přicházejí v době, kdy Mercedes dlouhodobě posiluje svou strukturu a hledá oblasti, které je třeba zlepšit.

Ředitel týmu Toto Wolff a technický ředitel Allison podepsali v zimě dlouhodobé prodloužení smlouvy a tým také nedávno jmenoval Davida Nelsona do funkce vedoucího dynamiky vozů jako náhradu za výkonnostního ředitele Loica Serru, který přechází k Ferrari.