Mercedes nefunguje, když je teplo
Mercedes tvrdí, že špatný víkend v Austrálii jim umožnil pochopit, proč se jejich vozu W15 nedaří.
Tým minulý víkend nedokázal bodovat, protože Lewis Hamilton odstoupil s problémem s pohonnou jednotkou a George Russell v předposledním kole havaroval ze sedmého místa. Dosavadní výkon jejich vozu byl důvodem k obavám, protože Russell se kvalifikoval až jako sedmý a Hamilton nepostoupil do třetího kola. Tým vypadal konkurenceschopněji v závěrečném tréninku, kde se oba jezdci objevili v první pětce, a technický ředitel James Allison uvedl, že to naznačuje jednu z příčin jejich problémů.
“Mezi třetím tréninkem a kvalifikací nedošlo téměř k žádným změnám v nastavení,” vysvětlil James Allison. “Samozřejmě ubíráme palivo, motor vytáčíme na jedenáctku, všechny tyhle věci. Ale žádný výrazný rozdíl v nastavení, protože jsme měli pocit, že jsme auto ve 3. tréninku dostali do slušného pracovního okna, což se odrazilo v časových tabulkách. Začíná se nám ale rýsovat vzorec, že většinu víkendů máme období, kdy máme z auta dobrý pocit, jsme si jím jistí, ale pak nám to v důležitých trénincích, v kvalifikaci a závodě, proklouzne mezi prsty.
Kdybychom se snažili dát dohromady tento vzorec, pak asi nejsilnější korelace, kterou můžeme v tuto chvíli učinit, je, že naše konkurenceschopnost klesá, když je trať teplá, když je den nejteplejší, a proto teplota pneumatik stoupá spolu s teplotou trati. Časy, kdy jsme byli nejlepší, byly všechny běhm jízd, kdy je nejchladněji, a to nám dává určité vodítko k tomu, co musíme udělat, abychom se posunuli dál.”
- Nejnovější číslo online magazínu KOLO na KOLO. Předplatné zde.
- Napětí manažerů Mercedesu
- Kdo ve skutečnosti vlastní F1?
- Zak Brown, jak jej neznáte
- Le Mans: Možná poslední soukromý tým na stupních vítězů
- Historie: Jak se závodilo v nacistickém režimu
- Aerovychytávky
Tým to bude moci částečně řešit změnami v nastavení, ale Allison řekl, že možná bude muset zvážit i konstrukční úpravy vozu W15.
“Pokud víte, o co usilujete, pokud jste správně určili přesné vyhodnocení toho, proč naše konkurenceschopnost klesá a klesá, pak můžete do víkendu zapracovat program, který je věnován snaze posunout teplotu a teplotní poměr mezi přední a zadní částí vozu ve svůj prospěch s využitím všech konvenčních nástrojů nastavení vozu. Tuto práci můžete udělat tady v továrně, při simulaci a tak dále.
“Ale pokud po vyčerpání stupňů volnosti, které máte z hlediska nastavení k dispozici, dojdete k závěru, že je třeba jít ještě dál, no, pak to bude v tu chvíli těžší, protože to bude znamenat, že existují základní charakteristiky řekněme v aerodynamické mapě, kterou jste navrhli, nebo v charakteristice zavěšení, která tuto konkrétní vlastnost zhoršuje.
Aby se to opravdu pěkně zahojilo, pak byste museli tyto základní vlastnosti změnit. Může to být buď rychlé a nečisté, nebo trochu složitější a komplikovanější.”