Mercedes na změnu celého šasi nemá dost peněz, ale plán má

Rozpočtový strop brání Mercedesu vyměnit šasi za jiné nové koncepce. Potvrdil to šéf týmu Toto Wolff.

Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 18. 03 2023 — GPF1.cz

Po neúspěšné Velké ceně Bahrajnu v továrně týmu probehl krizový mítink. Ale podle Wolffa nešlo o nic mimořádného.

“V týmu se odehrává mnoho velkých a dobrých setkání a je to docela zajímavý proces, protože… Loni jsme zažili revoluci, protože auto bylo lepší a lepší, a pak začnete o koncepci auta pochybovat méně, než byste asi možná měli. A teď musíme přiznat, že nejsme spokojeni s tím, kde jsme se ocitli Nejsme celkově spokojeni s množstvím přítlaku, mechanickým vyvážením, myslím tím všechno, nikdy to nepřijde samo. A myslím si, že všechna tato jednání nám dávají více jasnosti a více se soustředíme na to, kde je třeba to řešit, abychom to rychle zvrátili.”

Na dotaz, zda při změně koncepce může tým vyměnit celé šasi a zda na to má dostatek času i peněz, Wolff odpověděl:

“Ne, myslím, že nepřipadá v úvahu, abyste měnili šasi, protože jednoduše není dostatek financí pod rozpočtovým stropem. Ale změna způsobu fungování aerodynamiky a šasi je naprosto v rámci možností.

Ale na konci sezony jsme dokázali vyhrát velkou cenu a vzhledem k tomu, kde jsme rok začali, jsme byli vcelku slušní. Takže když jsme vstupovali do roku 2023, očekávání byla taková, že budeme více zmenšovat náskok a budeme schopni vyhrát více závodů a doufejme, že budeme bojovat o mistrovský titul, což se nestalo, a proto je po Bahrajnu takovýto stav. A bude to status quo i v Džiddě, protože v tomto sportu se nedějí zázraky a my jsme k tomu prostě upřímní. A bereme na sebe zodpovědnost.

Výsledky mě štvou, štvou i všechny ostatní v týmu.

Myslím, že jsme se opravdu snažili, aby tenhle koncept fungoval, protože data, která jsme extrapolovali, nám ukázala, že to funguje. A ukázalo se, že jsme se velmi jednoduše mýlili. A můžete vidět, že dva nejrychlejší vozy, včetně Ferrari – tři nejrychlejší vozy -, které mají podobnou koncepci, jak generují výkon, a ta je velmi odlišná od té naší.

A v určité fázi jsme dospěli k závěru, že jsme to pochopili špatně. Prostě jsme to pochopili špatně. Proč jsme to pochopili špatně, stále analyzujeme, protože jsme se řídili daty a řídili jsme se tím, co nám říkají simulace, v tomto případě jsme se těmi daty špatně řídili. A všichni, kdo jsme se podíleli na rozhodovacím procesu, jsme dospěli k závěru, že dobře, takhle nemůžeme pokračovat. Opravdu jsme se snažili držet se toho a nechceme za žádných okolností běžet v jednosměrné ulici a říkat “my to uděláme tak, aby to fungovalo bez ohledu na cokoli”, protože to nefunguje.

A já nechci ztrácet další čas, a kolegové také nechtějí ztrácet čas.”

Co tedy dál? Mercedes prý učinil všechna rozhodnutí, které povedou ke zlepšení.

“Cílem je, abychom na základě znalostí, které máme nyní k dispozici, mohli v průběhu dalších iterací aktualizací a učení snížit značný výkonnostní deficit, protože nyní víme a všichni jsme se rozhodli, jakým směrem se vydat.”