Mercedes na změnu celého šasi nemá dost peněz, ale plán má
Rozpočtový strop brání Mercedesu vyměnit šasi za jiné nové koncepce. Potvrdil to šéf týmu Toto Wolff.
Po neúspěšné Velké ceně Bahrajnu v továrně týmu probehl krizový mítink. Ale podle Wolffa nešlo o nic mimořádného.
„V týmu se odehrává mnoho velkých a dobrých setkání a je to docela zajímavý proces, protože… Loni jsme zažili revoluci, protože auto bylo lepší a lepší, a pak začnete o koncepci auta pochybovat méně, než byste asi možná měli. A teď musíme přiznat, že nejsme spokojeni s tím, kde jsme se ocitli Nejsme celkově spokojeni s množstvím přítlaku, mechanickým vyvážením, myslím tím všechno, nikdy to nepřijde samo. A myslím si, že všechna tato jednání nám dávají více jasnosti a více se soustředíme na to, kde je třeba to řešit, abychom to rychle zvrátili.“
Na dotaz, zda při změně koncepce může tým vyměnit celé šasi a zda na to má dostatek času i peněz, Wolff odpověděl:
„Ne, myslím, že nepřipadá v úvahu, abyste měnili šasi, protože jednoduše není dostatek financí pod rozpočtovým stropem. Ale změna způsobu fungování aerodynamiky a šasi je naprosto v rámci možností.
Ale na konci sezony jsme dokázali vyhrát velkou cenu a vzhledem k tomu, kde jsme rok začali, jsme byli vcelku slušní. Takže když jsme vstupovali do roku 2023, očekávání byla taková, že budeme více zmenšovat náskok a budeme schopni vyhrát více závodů a doufejme, že budeme bojovat o mistrovský titul, což se nestalo, a proto je po Bahrajnu takovýto stav. A bude to status quo i v Džiddě, protože v tomto sportu se nedějí zázraky a my jsme k tomu prostě upřímní. A bereme na sebe zodpovědnost.
Výsledky mě štvou, štvou i všechny ostatní v týmu.
Myslím, že jsme se opravdu snažili, aby tenhle koncept fungoval, protože data, která jsme extrapolovali, nám ukázala, že to funguje. A ukázalo se, že jsme se velmi jednoduše mýlili. A můžete vidět, že dva nejrychlejší vozy, včetně Ferrari – tři nejrychlejší vozy -, které mají podobnou koncepci, jak generují výkon, a ta je velmi odlišná od té naší.
A v určité fázi jsme dospěli k závěru, že jsme to pochopili špatně. Prostě jsme to pochopili špatně. Proč jsme to pochopili špatně, stále analyzujeme, protože jsme se řídili daty a řídili jsme se tím, co nám říkají simulace, v tomto případě jsme se těmi daty špatně řídili. A všichni, kdo jsme se podíleli na rozhodovacím procesu, jsme dospěli k závěru, že dobře, takhle nemůžeme pokračovat. Opravdu jsme se snažili držet se toho a nechceme za žádných okolností běžet v jednosměrné ulici a říkat „my to uděláme tak, aby to fungovalo bez ohledu na cokoli“, protože to nefunguje.
A já nechci ztrácet další čas, a kolegové také nechtějí ztrácet čas.“
Co tedy dál? Mercedes prý učinil všechna rozhodnutí, které povedou ke zlepšení.
„Cílem je, abychom na základě znalostí, které máme nyní k dispozici, mohli v průběhu dalších iterací aktualizací a učení snížit značný výkonnostní deficit, protože nyní víme a všichni jsme se rozhodli, jakým směrem se vydat.“