Mercedes chce v Austrálii použít systém DAS, Red Bull hodlá protestovat
Hlavní pozornost při australské Grand Prix zřejmě bude upřena na Mercedes. Jednak kvůli jeho očekávané rychlosti, jednak kvůli technickým řešením, která jsou trnem v oku konkurenci, nejvíce pak Red Bullu.
Řeč je samozřejmě o systému DAS, který dokáže během jízdy měnit nastavení předních kol, což má údajně za následek snadnější udržení teploty pneumatik (to by mohlo v Austrálii přijít vhod, teploty se mají pohybovat jen kolem 17 °C).
Mercedes systém vyvíjel pod dohledem Mezinárodní automobilové federace, a tak se nebojí o jeho legálnost, Red Bull ale chce stejně využít možnost protestu a nechat FIA řešení přezkoumat. To ale bude možné jen v případě, pokud jej Mercedes nasadí. Poslední zprávy hovoří o tom, že tak učiní minimálně v kvalifikaci.
Trnem v oku jsou pro Red Bull také brzdové kanálky Mercedesu a Racing Pointu, které jsou na zadní nápravě v nepovolené oblasti. Týmy tak získávaly větší objem vzduchu na chlazení brzd. FIA ale tuto vychytávku zakázala poslední technickou směrnicí a obě stáje tak musely „nadbytečné“ kanálky zaslepit. Takové řešení je možné pro první dva závody, pak budou muset Mercedes a Racing Point vozy přepracovat.
Diskuse k článku