Když byl Michael Schumacher v Monaku za darebáka
Vlnu nadávek a absolutního nepochopení odstartoval legendární Němec po podivném odstavení svého monopostu během kvalifikace na GP Monaka roku 2006. Výsledek však po projednání sportovních komisařů byl pro Schumachera nekompromisní a stál ho daleko více, než sám původně zamýšlel.
Němec držel v posledních minutách sobotní kvalifikace na nedělní GP Monaka 2006 prozatímní první pozici. Fernando Alonso, pilot Renaultu, však začal tlačit na pilu a chtěl si první místo urvat pro sebe.
Schumacher ve svém posledním rychlém pokusu nedokázal v prvním i druhém sektoru zrychlit. Následovalo však co nikdo nečekal. Zablokované kolo při brždění a odstavení monopostu Ferrari ve velmi nepřehledné zatáčce Rascasse. Výsledek? Aktivace žlutých vlajek a zmaření všem jeho konkurentům v posledním pokusu zlepšit své nejlepší časy. Nejvíce na tento incident doplatil právě Alonso, který měl rozjeto opravdu povedené kolo.
Pilot Ferrari se svůj incident snažil obhájit. „Bál jsem se, že se něco vážného stalo, tak jsem zvolil tuto alternativu. Netušil jsem, kde můžu skončit.“ Alonso se k tomuto incidentu nechtěl příliš vyjadřovat, ale byl přesvědčen, že pokud by mohl své kolo dokončit, získal by pole position on.
Ostatní ale na adresu Schumachera snesli obrovskou vlnu kritiky. Kimi Räikkönen tehdy řekl: „Nevěřím, že měl opravdu nějaké problémy“. Podobný názor měl i šéf Alonsa Flavio Briatore. „Vzhledem k tomu, že nejsme Sněhurka a Sedm trpaslíků, myslím, že to, co udělal, bylo nesportovní.“
Ředitelství závodu tuto situaci prozkoumalo a vydalo jasný verdikt. Schumacher dostal za své jednání penalizaci a do nedělního závodu odstartoval až z chvostu startovního pole. Němec tak ztratil daleko víc, než původně zamýšlel. Schumacher sice dokázal své pochybení částečně odčinit v závodě, kde se dokázal propracovat na páté místo, ale stále jeho vystoupení ze soboty zůstává jedním z jeho největších skandálů.
Diskuse k článku