Jaká je budoucnost Daniila Kvjata?

Daniil Kvjat v příštím roce nebude závodit pro AlphaTauri, rozhodně se ale nebude nudit. Před závodem v Bahrajnu potvrdil, že dostává nabídky z různých závodních sérií, jednou z možností je ale i setrvání ve formuli 1 v pozici vývojového či testovacího jezdce.

Štítky: Daniil Kvjat Zveřejněno 30. 11 2020 — Petr Čermák

Daniil Kvjat pro AlphaTauri v příští sezoně závodit nebude. Týmovým kolegou Pierra Gaslyho se stane buď Júki Cunoda, nebo Alexander Albon (v případě, že Cunoda nezíská dostatek bodů pro svou superlicenci).

Před závodem v Bahrajnu se Kvjata novináři dotázali, zda ví, co bude v příštím roce dělat. Ruský závodník přiznal, že mu lidé volají lidé z různých závodních sérií, nudit se tedy rozhodně nebude.

„Hodně lidí mi volá,“ potvrdil Kvjat. „Zájem přichází z mnoha míst, důležité ale je, že si budu moci vybrat, co budu v příštím roce dělat. Dohoda s AlphaTauri, dříve s Toro Rosso, byla na sezony 2019 a 2020. Toť vše. Pak se uvidí. Po Abú Dhabí se bez ohledu na ostatní rozhodnu, co se svým životem, se svou kariérou udělám.“

„Uvidíme, co to bude, stále nemám jisto. Hodně lidí se zajímá. Obdržel jsem několik telefonátu. Vždy je dobré mít několik zajímavých možností. Stejně jako jsem v kontaktu s lidmi já, tak i Nicolas (Todt, Kvjatův manažer – pozn. red.). V budoucnu to může být zajímavé. V tuhle chvíli nic nepreferuji, stále se soustředím na závody ve formuli 1.“

Na otázku, zda by přijal pozici náhradního pilota Red Bullu nebo AlphaTauri, odpověděl Rus: „Nevím. Nepřemýšlel jsem o tom. Na takové věci jsem nemyslel. Uvidíme, jaké nabídky dostanu.“

Jednou z Kvjatových možností je dát si roční přestávku. V jeho případě by se ale jednalo už o druhou – nezávodil v roce 2018 poté, co ho Toro Rosso nahradilo Pierrem Gaslym a Brendonem Hartleym.

„Jednou z možností je dát si roční prázdniny, dělat něco jiného,“ přiznal Kvjat. „Mohl bych dělat věci, které jsem během závodění ve formuli 1 dělat nemohl.“

„Věřím, že bych byl konkurenceschopný kdekoliv, kde bych závodil. Od chvíle, kdy jsem usedl za volant, mi lidé říkají: ‚Wow, jsi hodně rychlý, i když se nejedná zrovna o formuli 1.‘ V roce 2018 jsem nezávodil, pak jsem se vrátil na testy do Abú Dhabí, odjel 160 kol a okamžitě jsem byl konkurenceschopný. Nemám strach, že bych zlenivěl.“

Jak by vypadal legendární Fiat 126 v době elektrické?