Imola zaplatila pokutu kvůli testovacímu dnu Red Bullu
Okruh v Imole musel zaplatit pokutu poté, co Red Bull v loňském roce na okruhu uspořádal natáčecí den, který spustil detektory hluku.
Red Bull vyrazil na trať loni v říjnu s vozem RB9 2013, který byl posledním z vozů s atmosférickým plněním používaných v F1.
Nástupci z roku 2014 se po uvedení turbo hybridních pohonných jednotek výrazně ztišili.
Vůz RB9, který dovedl Sebastiana Vettela ke čtvrtému a poslednímu titulu mistra světa, byl detekován senzory znečištění hluku v této oblasti a vedl k pokutě 500 EUR.
Elena Penazzi, radní pro autodrom, cestovní ruch a služby občanům města Imola, uvedla, jak cituje Corriere dello Sport: „Událost Red Bull byla jedinou příležitostí, kdy autodrom za poslední rok udělal hluk a vždy zůstal v limitu i přes množství prováděných aktivit.
Dne 12. října se Red Bull objevil se starším vozem než ten současný a limity byly překročeny. Byla to otázka pár kol.“
El bicampeón del mundo no descansa…Max Verstappen estuvo girando hoy en Imola a bordo del RB9 filmando contenido para Red Bull Racing.
Sound Up 🔊#F1 #Verstappen #redbull #redbullracingpic.twitter.com/LryGEJDYoD
— El Mejor del Resto 🏁 (@elmejordelresto) October 12, 2022
Imola se vrátila do kalendáře F1 v roce 2020 poté, co v kalendáři chyběla více než deset let.
V současné době má smlouvu na pořádání závodu F1 do roku 2025.
Týmy F1 mají povoleno absolvovat dva natáčecí dny v průběhu roku se svým současným vozem, přičemž každý je omezen na 100 km na pneumatikách Pirelli bez závodní specifikace.
U vozů starší generace jsou pravidla volnější a týmy je často používají při předváděcích jízdách i pro účely nahrávání pro marketingové závazky.
Toyota Tacoma EV byla zvolena jako č. 2 v průzkumu, i když neexistuje