Historie: Giancarlo Fisichella věnoval své poslední vítězství zesnulému příteli
Italský pilot dokázal vyhrál během své závodní kariéry ve formuli 1 celkem tři závody. Ten poslední však byl pro Fisichellu nejemotivnější.
Fisichella si připsal své první vítězství celkem kontroverzně. Vavřín pro vítěze GP Brazílie si totiž převzal až následující závod v San Marinu, protože kvůli předčasnému ukončení Grand Prix nebylo zcela jasné, kdo vlastně vyhrál. Druhý triumf si Ital připsal během úvodní GP Austrálie roku 2005 a poslední výhra přišla téměř přesně rok po té druhé.
Rodák z Říma si chtěl po úvodní nedokončené Velké ceně Bahrajnu spravit chuť a udělal proto vše. V kvalifikaci na GP Malajsie ukázal všem soupeřům záda. Fisichellův týmový kolega Fernando Alonso skončil překvapivě až na osmém místě se ztrátou dvou vteřin. Problémy se však nevyhnuly ani Ferrari, protože oba jezdci dostali penalizaci za výměnu motoru. Michael Schumacher tak startoval ze čtrnácté pozice a Felipe Massa z jednadvacáté.
Závod se pro Itala odvíjel velmi klidně a držel si po celý závod první příčku, ovšem na ostatních pozicích se udála velká rošáda. Po startu z osmého místa se dokázal Fernando Alonso probojovat až na místo druhé a Renault mohl oslavit double. Tento počin se Francouzům povedl poprvé od GP Francie roku 1982. Na pódium doprovodil piloty Renaultu ještě Jenson Button z týmu BAR-Honda.
K udivení všech si ale Fisichella ovace příliš neužíval. Vysvětlení však přišlo při následné tiskové konferenci, kde Ital své důvody vysvětlil. „Odvedl jsem nejlepší možnou práci. Ztratil jsem však v tomto týdnu velmi blízkého přítele, kterému bych rád věnoval toto vítězství. Sbohem, Pietro,“ ukončil své prohlášení Fisichella.
Po vítězství v Malajsii se už nikdy Fisichella na nejvyšším stupínku neobjevil. Ještě čtyřikrát však dokázal skončit třetí, ale následný propad výkonnosti v Renaultu a přestup do Force Indie znamenaly až na výjimky propad ve výsledkové listině.
Diskuse k článku