Historické okénko: 300. závod Rubense Barrichella

Rubens Barrichello (47) je držitelem rekordu v počtu účastí v závodech formule 1. Na kontě má úctyhodných 326 velkých cen. Do jubilejní 300. Grand Prix nastoupil na den přesně před devíti roky – při GP Japonska 2010.

2 Štítky: Historie Rubens Barrichello Zveřejněno 10. 10 2019 — Lukáš Štěrovský

Brazilec štaci v královně motorsportu načal v roce 1993 u týmu Jordan, kde vydržel čtyři sezony. Jeho kariéra ale mohla skončit dříve, než pořádně začala. Během pátečního tréninku v Imole 1994, která se v dalších dvou dnech stala svědkem úmrtí Rakušana Rolanda Ratzenbergera (†33) a Brazilce Ayrtona Senny (†34), totiž Barrichello se svým vozem v úseku Variante Bassa přejel přes obrubník, který ho vymrštil do pletiva a pilot musel být po hrůzostrašně vypadající havárii hospitalizován – naštěstí bez trvalých následků.

„Na nehodu si nevzpomínám,“ přiznal později Barrichello. A dodal, že kvůli smrti svého krajana je vlastně rád: „Z dalšího měsíce jsem zapomněl spoustu věcí. Viděl jsem obrázky, ale třeba si vůbec nepamatuju, že bych na pohřbu nesl Ayrtonovu rakev…“

Během úděsně vypadající nehodě v pátečním tréninku na GP Imoly 1994.

Do většího povědomí se Brazilec po angažmá u týmu Stewart (1997 – 1999) zapsal u Ferrari, kde však sloužil zejména jako týmová dvojka Michaela Schumachera, a tak stáj pro rok 2005 opustil. Přešel k Hondě, která se pro rok 2009 změnila na Brawn GP. Tehdy měl mezi fanoušky populární „Rubinho“ zřejmě poslední šanci na zisk titulu, ten mu ale vyfoukl kolega Jenson Button.

Z Brawn GP se stal Mercedes, a tak Barrichello putoval k Williamsu. Ten pro rok 2010 postavil slušné auto poháněné motorem Cosworth, a Brazilec zajel několik solidních výsledků (4. místo ve Španělsku, 5. v Británii či 6. v Singapuru). S ohledem na průměrný zbytek ročníku z toho ale bylo „jen“ 10. místo v Poháru jezdců. Na druhou stranu, kolega Nico Hülkenberg skončil až 14., přestože veřejnost oslnil ziskem pole position na usychající trati během Barrichellova domácího závodu v Brazílii…

Ale zpět k Suzuce, kde se expilot Ferrari dočkal svého 300. startu. Ten bohužel pro Rubense nenabídl moc důvodů k oslavě a víceméně tak shrnul celý ročník. V kvalifikaci se zkušenému mazákovi podařilo ještě zajistit 7. místo, ale v závodě si o dvě příčky pohoršil.

„Auto celou dobu jen klouzalo. Nevím proč, a co je horší, cítil jsem velké vibrace. Sice jsme získali nějaké body, ale vážně jsem věřil, že skončíme lépe,“ smutnil po závodě „Rubinho“. Ten u Williamsu vydržel ještě sezonu 2011 a po 326. Grand Prix se rozhodl kolotoč královny motorsportu nadobro opustit…

Velká sláva. „Rubinho“ získává u Ferrari první výhru – GP Německa 2000.

Rubens Barrichello – vizitka

  • Narozen: 23. května 1972
  • Aktivní roky: 1993 – 2011
  • Počet vítězství: 11
  • Umístění na stupních vítězů: 68
  • Počet pole position: 14

Diskuse k článku

2 komentáře: “Historické okénko: 300. závod Rubense Barrichella”

  1. jenDalsiTeepack napsal:

    Mě by zajímalo, kolikrát musel Schumacherovi přenechat pozici.

  2. achard napsal:

    Ten nadpis je naprosto zavádějící. Jediné co jsme se o tomto závodu dozvěděli je, že startoval sedmý, dojel devátý a měl vibrace. Je to velmi stručný Rubensův životopis (sláva za něj), ale o závodu vůbec nic…

Napsat komentář