Hamilton otevřeně o tom, co má na autě za problém. Změna musí 100% přijít

Lewis Hamilton odhalil, že skutečně zápasí s pozicí sezení v Mercedesu pro rok 2023 a že rozhodně musí stáj něco do budoucna změnit.

Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Zveřejněno 30. 03 2023 — Jiří Košta

Pro nová technická pravidla představená v loňském roce vyvinul Mercedes vůz s kokpitem více vepředu – s největší pravděpodobností to bylo nutné proto, aby tým využít koncept s úzkými bočnicemi.

Tato pozice v kokpitu byla zachována u modelu 2023 W14 a technický ředitel Mike Elliott při testování v únoru potvrdil, že byla již minulou sezonu seděli jezdci docela vepředu.

Hamilton není spokojen s tím, jak tato poloha sezení brání jeho schopnosti cítit chování vozu, a navrhuje, aby to bylo změněno, ale přijal to, protože to bylo klíčové pro designový koncept, kterému tým věřil.

Poukazuje na konkrétní nepohodlí, které Hamilton má v rámci širšího problému nesprávné koncepce vozu Mercedesu s nedostatečným výkonem.

Sedminásobný mistr světa ve čtvrtek na Velké ceně Austrálie vysvětlil, že to přispělo k jeho snaze dostat z W14 co nejvíce ve srovnání s týmovým kolegou Georgem Russellem.

„Sedíme blíže předním kolům než všichni ostatní jezdci. Náš kokpit je příliš vepředu. Když řídíte, máte pocit, že sedíte na předních kolech, což je jeden z nejhorších pocitů, když řídíte auto. Kdybyste řídili auto doma a dali si kola přímo pod nohy, nebyli byste šťastní, když se blížíte ke kruhovému objezdu!

Takže to znamená, že to změní postoj auta a to, jak vnímáte jeho pohyb. A je těžší předvídat, ve srovnání s tím, když jste více vzadu a sedíte blíž, více uprostřed. Je to něco, s čím jsem opravdu bojoval.”

Na otázku, zda Hamilton akceptoval, že Mercedes ponechá toto místo k sezení, protože tým věřil, že je to součást výroby nejrychlejšího možného vozu, odpověděl: „Ano, poslouchal jsem tým a to byl směr, který řekli, že bychom měli jít.

Kdybych znal ten pocit, který v tom budu mít, nestalo by se to. A do budoucna se to musí změnit. 100%.”

Volkswagen ID. Buzz GTX má mít 335 koní