Haas odebere z Hülkenbergova vozu zlepšení nasazené v USA
Haas pro víkendovou Velkou cenu Las Vegas vyřadí z vozu Nica Hulkenberga nejnovější modernizační balíček formule 1.
Tým minulý měsíc v Austinu představil něco, co označil za svou největší modernizaci během sezóny. Ohlasy jezdců na tento balíček byly zatím nevýrazné a tým v prvních třech závodech s tímto balíčkem nezískal žádné body, čímž se propadl na poslední místo v šampionátu konstruktérů, zatímco AlphaTauri se v těchto závodech posunul z 10. na 8. místo.
Ačkoli se původně doufalo, že větší počet najetých kilometrů s upgradem pomůže, protože dva z prvních tří závodů byly víkendy sprintových závodů s omezeným počtem tréninků, Haas se nyní rozhodl vyzkoušet své vozy v jiných specifikacích. Šéf týmu Guenther Steiner to vysvětlil tím, že Hulkenberg si s modernizací nerozuměl tak dobře jako jeho týmový kolega Kevin Magnussen, a ne tím, že by bylo nutné provést nějakou zkoušku zpětně, a uvedl, že Haas se domníval, že je to nejlepší způsob, jak maximalizovat své šance, protože do posledních dvou závodů jde se ztrátou čtyř bodů na nejbližšího soupeře Alfu Romeo.
“Hlavním důvodem bylo to, že Nico cítí, že mu stará specifikace vyhovuje více, a Kevin je pravý opak,” řekl Steiner. “Rozhodli jsme se dát jim to, co chtějí, máme před sebou dva závody a nemáme co ztratit, takže jsme se snažili udělat, co jsme mohli. Mohli bychom diskutovat o sběru dat, ale máme jich dost, je to rozhodnutí založené na tom, co se každému jezdci líbí víc než cokoli jiného. Dostanou se tak do pohodlné pozice, aby byli s vozem, který dostanou, maximálně spokojeni.”
Haas sice v letošní sezóně často předváděl silnou kvalifikační rychlost, ale ta byla vždy oslabena tím, že vůz na delších vzdálenostech opotřebovával pneumatiky. Hulkenberg po 12. místě ve Velké ceně Brazílie uvedl, že tento problém je stále velkým nedostatkem, i když tehdy naznačil, že Haas mohl obzvláště trpět povrchem v Interlagosu.
“Celou dobu jsme byli jen konzistentně vzadu, a navíc daleko,” řekl. “Opravdu jsme museli hodně kontrolovat pneumatiky. Kdybychom tlačili, opravdu bychom pneumatiky poškodili. Pro mě tady funguje tenhle starý hrubý asfalt, který nám tento víkend zřejmě opravdu uškodil.”
Magnussen sice pokračuje v užití modernizací, ale zároveň zlehčuje jejich účinnost:
“V Mexiku to pro nás nebyl velký krok. Nečekali jsme velký krok, takže bych řekl, že to není žádné překvapení”.