Haas bude hodně těžit ze svého vylepšení

Kevin Magnussen je přesvědčen, že nově nasazené upgrady pomohou Haasu k získání další rychlosti. Tým díky své filosofii může z vylepšení těžit až do konce sezony. Zároveň se letos už dalšího vylepšení nedočkáme.

Štítky: Haas Kevin Magnussen Zveřejněno 16. 08 2022 — Vašek Štěpánek

Haas v Maďarsku nasadil svůj první a zároveň poslední větší balík vylepšení v letošní sezoně. Na Hungaroringu dostal nové díly pouze Kevin Magnussen, Mick Schumacher by se snad měl dočkat v Belgii na konci srpna, ale jisté to není.

Přepracovaný monopost Haasu se nyní velmi podobá Ferrari, dokonce už i dostal přezdívku ‚bílé Ferrari‘. Podle Kevina Magnussena může tým na technické aktualizaci nyní stavět a najít další výkon k dobru. Změna je tak velká, že Haas může zrychlovat až do konce sezony.

„Myslím, že věci se budou vyvíjet dobře. V Maďarsku jsme bohužel nebyli tolik vidět kvůli nešťastnému průběhu závodu, ale v datech a telemetrii byly velké rozdíly. Dává nám to naději na další krok dopředu.

Sony a Honda potvrzují spolupráci

V našem novém autě bychom měli najít větší výkon, ale také více aerodynamického přítlaku, takže se na druhou polovinu sezony opravdu těším. Podle mě můžeme z tohoto balíčku těžit až do konce sezony, protože jsme provedli opravdu zásadní změny,“ věří Magnussen.

Haas už nové díly letos nenasadí a pomalu svou pozornost upíná na příští sezonu. Letos chce už jen optimalizovat nový vůz z Maďarska. Americká stáj je tímto svým přístupem známá, dokáže totiž fungovat dlouhou dobu bez vylepšení a mít pořád dobré tempo.

Šéf týmu Günther Steiner už letos několikrát zmínil, že upgradům se dává až příliš velké váha, a ne vždy musí dobře fungovat. Právě na nesprávnou vývojovou cestu Haas v roce 2019 doplatil, když nasadil řadu upgradů, které nefungovaly.

Podle tyrolského manažera je daleko efektivnější vypracovat koncept vozu, vytěžit maximum z jeho potenciálu a až poté nasazovat vylepšení, která navazují. Neustálé přivážení nových dílů je podle Steinera zbytečné.