Ford si na úlohu 50% elektrické části motorů F1 s Red Bullem věří

Ford se připravuje na vstup do Formule 1 v roce 2026 společně s Red Bullem a před blížícím se vstupem se podělil o aktuální informace o svém pokroku.

Štítky: 2026 Ford Red Bull Zveřejněno 18. 01 2024 — GPF1.cz

Ford se podělil o aktuální informace o přípravách na vstup do Formule 1 v roce 2026. Americký automobilový gigant se spojí s Red Bullem, až tento sport za dva roky vstoupí do nové éry. Budou zavedeny nové předpisy pro šasi (podvozky), avšak Ford se zaměří na stránku pohonných jednotek, protože naváže partnerství s Red Bull Powertrains.

Elektrická energie bude u nových pohonných jednotek tvořit přibližně 50 % výkonu motoru, přičemž Ford se do projektu zapojil díky svým zkušenostem v oblasti baterií a elektromotorů.

Generální ředitel společnosti Ford Jim Farley se podělil o pozitivní informace o jejím pokroku při přípravě na vstup na trh.

“Měl jsem možnost strávit hodně času s týmem v Milton Keynes a s Adrianem Neweyem a myslím, že jsme na dobré cestě,” řekl. “Rok 2026, i když to zní jako za dlouho, přijde brzo a nás čeká ještě hodně práce na pohonném ústrojí, ale s pokrokem jsem opravdu spokojen. Rád bych vám řekl víc, ale řekl bych, že jsme na dobré cestě.”

Přechod F1 na zvýšení elektrického výkonu je dalším krokem v úsilí o udržitelnost a přichází v době, kdy se na běžné silnice prodává stále více elektromobilů. Farley prohlásil, že rozšíření F1 na více elektrického výkonu bylo atraktivní cestou, která přinesla její návrat po téměř dvacetileté absenci ve sportu.

“Vracíme se do F1 způsobem, který jsme v minulosti nepoužívali,” dodal Farley. “Ukazuje se, že ve Formuli 1 je nejlepší aerodynamika na světě, nejlepší telemetrie, nejlepší digitální diagnostika. A vlastně všechny tyto věci potřebujeme pro elektromobily. Takže je to vlastně návrat do 70. let s čistým přenosem technologií.

Není to jako vlastnit náš tým. Jedeme tam doslova přenést technologii. Můžeme jim nabídnout technologii baterií, protože v roce 26 se chystají přejít asi na 50 % elektrického pohonu a potřebují baterie s vysokým vybíjením. To děláme například v NHRA (závody dragsterů).

A na druhou stranu můžeme získat telemetrii, digitální diagnostiku a také aero, které můžeme dát do našich sériových, elektrických aut, aby se baterie zmenšily.”