Den, kdy si Michael Schumacher zazávodil proti stíhačce
Kariéra Michaela Schumachera by vydala na mnoho a mnoho článků. My se ale zaměříme na jednu zvláštní kapitolku. Dnes je to totiž přesně šestnáct let od souboje sedminásobného šampiona a stíhačky Eurofighter Typhoon.
V roce 2003 se konal speciální závod při výročí dvou příležitostí. Jedním bylo uplynutí sta let od prvního letu s posádkou. Druhé jubileum bylo o něco smutnější a připomínalo výročí úmrtí prvního pilota, který se v závodě rovněž postavil letadlu: legendární meziválečný pilot Tazio Nuvolari.
Souboje se chopil proti nové evropské stíhačce ten nejpovolanější. Byl jím Michael Schumacher, který se postavil 11. prosince 2003 v italském Grossetu tehdejší moderní stíhačce ve třech vzdálenostních závodech.

Závodilo se 600, 900 a 1200 metrů. Michael Schumacher se nakonec musel před stíhačkou sklonit ve dvou závodech. První ovšem patřil Schumacherovi. Ten dokázal na 600 metrů dlouhé rovince porazit Eurofighter o 2 desetiny vteřiny s výsledným časem 9,4 sekundy a maximální rychlostí 264 km/h.
Druhý závod byl na nejdelší vzdálenost 1200 metrů. Stíhačka dosáhla cíle za 14,4 vteřiny a Schumacher proťal cílovou pásku za 16,7 sekundy. Poslední závod na 900 metrů byl ovšem znovu velmi vyrovnaný. Eurofighter v čase 13 vteřin dokázal zvítězit. Schumacher však v monopostu F2003-GA zaostal o pouhé dvě desetiny vteřiny a maximální rychlost byla u Schumachera na hodnotě 305 km/h.
Závod byl do značné míry ovlivněn deštěm a eventuální horší přilnavostí formule 1. Schumacherovi to však radost nevzalo a po skončení akce spokojený.
„Nejlepší závod byl první!“ řekl tehdy Schumacher. „Kdyby nebylo deště, měli bychom větší přilnavost, ale v každém případě nebyl výsledek v tomto závodě důležitý. Opravdu bylo zábavné sledovat vzlet letadla zpoza volantu.
Z technického hlediska to byl stejný začátek jako běžná Grand Prix. Pokud však vezmete v úvahu rozdíl v síle mezi letadlem a jednomístným vozidlem, tak si myslím, že tyto výsledky se daly očekávat. Na druhou stranu to byla skvělá událost a jedinečná výzva. Doufám, že si to fanoušci užili stejně jako já!“ hodnotil srovnání monopostu Ferrari F2003-GA a Eurofighteru Typhoon Schumacher.
Tehdejší viceprezident Ferrari Piero Ferrari po skončení události udělil cenu vítězi a pronesl: „Byl to vzrušující závod, který se mě osobně moc líbil, protože miluji letecký průmysl. Důležitým aspektem dnešního dne je, že jsme ukázali světu, jak je Itálie schopna produkovat výborné technologie v daných oblastech,“ uzavřel celou akci Piero Ferrari.
Diskuse k článku