Co stálo za Alonsovým “vybržďováním” Lewise Hamiltona

Fernando Alonso vysvětlil, že jeho náhlé snížení rychlosti před Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Abú Zabí bylo způsobeno záměrem chránit svou pozici pomocí systému DRS.

Štítky: Fernando Alonso Lewis Hamilton Zveřejněno 27. 11 2023 — GPF1.cz

Jezdec Aston Martinu vyjel podruhé a naposledy z boxů s Hamiltonem v patách, když se blížil k levotočivé zatáčce 5 před zadní rovinkou. Alonso se však postupně přesunul k pravé straně okruhu a poté zpomalil, což Hamiltona přimělo k tomu, aby vysílačkou oznámil, že ho jeho soupeř vybrzdil. Přestože stewardi vyšetřovali Alonsa kvůli chybné jízdě, Španěl byl očištěn a nakonec dokončil 58kolový závod o dvě místa před Hamiltonem na sedmém místě.

Po incidentu Hamilton s pomocí systému DRS předjel Alonsa, který mu to na následující rovince oplatil a udržel si náskok. Alonso byl požádán, aby objasnil svou verzi událostí:

“Lewis je samozřejmě velmi chytrý, sportu rozumí velmi dobře a má spoustu zkušeností, ale já jich mám víc.”

Po závodě Hamilton své komentáře zdvojnásobil a prohlásil:

“Jel jsem 180 mil za hodinu a ten chlap najednou výrazně zpomalil.”

Alonso přiznává, že ho Hamiltonovy protesty úplně nešokovaly, a také se zmínil o tom, jak se tato epizoda podobá bitvě této dvojice před deseti lety v Kanadě. Na otázku, zda ho výroky jeho bývalého týmového kolegy z McLarenu v rádiu překvapily, Alonso odpověděl:

“Ano i ne. To samé jsme udělali v Kanadě v roce 2013, takže 10 let po té epizodě jsme se snažili dát DRS tomu druhému, brzdit do páté zatáčky, ale v obou případech jsem vyhrál, takže je to v pořádku.”

Alonso se nechal slyšet, že si stěžuje na nedostatečnou rychlost vozu Aston Martin na rovinkcáh, která ho činí zranitelným ve středním sektoru okruhu Yas Marina.

“Potřebujeme mnohem větší rychlost, abychom mohli opravdu předjíždět, na rovinkách jsme byli trochu pomalí,” prohlásil. “Včera jsme si toho všimli, ale zřejmě to pro nás byl nejlepší kompromis z hlediska celkového času na kolo. Je to něco, co bylo naší slabinou po celou sezónu, maximální rychlost, a něco, na čem [budeme] pracovat pro auto na příští rok.”