Co očekávat od technických vylepšení Haasu

Haas jako jediný tým letos zatím nenasadil žádný velký balík novinek. To se ale s příchodem do Maďarska změní. Američané na Hungaroring dovezou významné upgrady, dostane je ale pouze Kevin Magnussen. Zároveň jde o poslední velkou změnu, ke které se Haas odhodlal, nyní by se měla stáj už soustředit na příští sezonu.

Štítky: Günther Steiner Haas Zveřejněno 29. 07 2022 — Vašek Štěpánek

Letošní sezona Haasu je jako na houpačce, lepší chvíle střídají méně šťastné okamžiky, i tak je ale rok 2022 v porovnání s loňskou sezonou výrazným krokem vpřed. Piloti sbírají body nebo jim jsou hodně blízko, což vloni k vidění nebylo.

Zároveň je Haas posledním týmem, který letos zatím nenasadil výraznější upgrady. Šéf stáje Günther Steiner už na začátku sezony razí teorii, že technické aktualizace jsou přeceňovány a je lepší využít maximum potenciálu stávajícího balíčku.

Pokud ale americký tým chce zůstat konkurenceschopný, nějaká vylepšení musí přijít. To se také na maďarském Hungaroringu stane – Haas konečně nasadí výraznější balík. Dostane jej ale pouze Kevin Magnussen, Mick Schumacher si bude muset počkat do Belgie.

Rozhodnutí padlo v době, kdy Magnussen sbíral body a dobré umístění, zatímco Schumacher se pohyboval vzadu a způsoboval velké a drahé nehody. Steiner sám potvrdil, že momentálně mladý Němec doplácí na své předešlé incidenty.

Původně se novinky měly nasadit už ve Francii, ale kvůli ‚jistým‘ problémům se rozhodlo, že aktualizace budou k dispozici až o týden později v Maďarsku. Haas zkoumal, jaké benefity nové díly přinesou a o kolik by měl být upravený vůz rychlejší.

„Museli jsme se přesvědčit, že nové díly fungují. Tuto filosofii jsem se naučil během těžkého roku 2019, kdy jsme pořád přiváželi nové upgrady, které nás poté ve vlastním vývoji zamotali a přišel rapidní propad ve výkonnosti.

To letos nechci riskovat. Podle mě je lepší pracovat s nějakým balíčkem, využít jej, pochopit a potom na něj nanášet vylepšení. Celý proces je potom hladší, užitečnější a logičtější. Myslím, že letos už jsme předvedli, že náš způsob práce funguje.

Od začátku sezony jsme nepřivezli nic převratného. Možná jsme trochu upravovali vůz podle trati, na které jsme zrovna závodili, ale nic víc. Přesto držíme krok s týmy, které novinky už nasadili a vrcholem byli závody v Anglii a Rakousku,“ popsal šéf Haasu.

Podle zákulisních informací má být ‚nový‘ Haas kompletně jiné auto a rozdíly budou vidět už na první pohled. Mluví se dokonce i o takzvaném ‚bílém Ferrari‘. Samotný tým očekává pozice na začátku středu pole, výsledky ale prý nemusí přijít hned.

Podle Günthera Steinera je i možné, že chvíli potrvá, než se všichni správně naučí, jak s novým vozem pracovat, a jak využít jeho maximální potenciál. Proto by nemělo být překvapením, když bude Magnussen na horších pozicích, než se očekává.

Co se dalších novinek týče, Haas už se plně soustředí na příští rok. „Letos už novinky nečekejte. Připravili jsme velký balík na jeden závodní víkend a tím letos končíme. Chceme se soustředit už na příští sezonu a chceme být konkurenceschopní od samého začátku.

Momentálně vyvíjíme díly, které lze nasadit na rychlých tratích jako je Belgie nebo Itálie, ale letos to už nestihneme. Naše další kroky budou takové, abychom co nejrychleji pochopili naše nové auto a začali využívat jeho velký potenciál,“ uzavřel Steiner.