To nejzajímavější před londýnskou e-Prix

Dvě podlaží, dvě jízdy a zastávka pro dvoupatrový autobus, to jsou hlavní pilíře předposledního víkendu Formule E. V britské metropoli se bude chtít ukázat řada domácích týmů a samozřejmě i místní jezdci – však také více než čtvrtina startujících pilotů se učila jezdit na levé straně silnice. Co čtvrtina, třetina! Vždyť právě Novozélanďan Mitch Evans přijíždí do prostoru ExCeL London jako muž s největší momentální formou…

Jasně, britští patrioti budou vzpomínat na loňské triumfy Jakea Dennise a Alexe Lynna, ale objektivně “safest bet” na jezdce Commonwealthu je z Nového Zélandu. Takže Nick Cassidy, říkáte? Dobře, vyzdvihnout pouze Evanse nebylo fér. I druhý kiwi jezdec má formu jako hrom a kombinace Cassidyho rychlosti v kvalifikaci a závodní tempo Evanse by byla nepřekonatelným mixem. Samozřejmě, že za své výsledky oba vděčí Envisionu a Jaguaru, které jim chystají stroje. Ne, ještě nejsme v příští sezóně, kdy po stránce hardwaru půjde o totéž a kdy se možná dočkáme podobné bitvy těchto stájí, jakou letos předvádí Mercedes a Venturi. Ty od sebe dělí v tabulce pouhých deset bodů a společně předskočily nyní třetí DS Techeetah. Jean-Eric Vergne nelibě nesl bezbodový víkend v New Yorku a pro Londýn slíbil odvetu…

Minimálně Lucasi di Grassimu. Brazilec v závěru druhé jízdy v Brooklynu Pařížana trefil a co hůř, nebyl ani potrestán. Vergne nasupeně odešel z ředitelství závodu a ačkoliv pak v rozhovoru řekl, že ještě je prostor pro zisk dobrých výsledků, manko 27 bodů je v tuto chvíli kritické. Dvojnásobný šampion totiž loni v Londýně nebodoval a dvoupodlažní závodiště mu rozhodně nepřirostlo k srdci. “Dvoupodlažní” možná není to správné označení, rozhodně se nejede v parkovacím domě jak v nějakých ilegálních závodech driftingu. Na druhou stranu, sjezd z výstavní haly pod otevřené nebe loni vytvářel zajímavé souboje a věřím, že tomu tak bude i tentokrát. Co naopak ubylo, je série dvou vlásenek v prostředním sektoru. Nyní jejich prostor zabírá autobusová zastávka jak pro double-decker, která jakoby z oka vypadla slavné, leč dnes už neexistující dvojšikaně ve Spa-Francorchamps. Kvůli této úpravě bude okruh kratší a především svižnější. Očekává se nárůst délky závodu o dvě kola a podobně jako loni i tentokrát FIA přispěchala s mimořádnou redukcí využitelné energie v bateriích. Namísto 52 kilowatthodin se pojede se 46 kWh, oproti loňsku tedy uvidíme další redukci – tehdy měli piloti k dispozici 48 kWh.

Jestli to povede k méně sprintovému charakteru obou jízd, to netuším. Na druhou stranu, asi se nezopakuje loňské vystoupení Lucase di Grassiho v boxech, kdy se dostal před celé pole za safety carem, aby pak byl diskvalifikován jen kvůli tomu, že jeho zadní kola se malinko točila a technicky nešlo o zastávku u mechaniků. Extempore, chtělo by se říct, ale striktně vzato, tento termín má být použit pro nepřipravený čin a manévr od Audi byl jakýkoliv, jenom ne nepřipravený. Uvidíme, co má kdo schované v rukávu, trio možná nejvíc zklamaných jezdců v New Yorku (Vergne kvůli kolizi s di Grassim, Evans kvůli ukončení prvního závodu, Mortara kvůli přísné penalizaci za vyšší rychlost při plné žluté fázi) totiž stále bojuje o titul a Stoffel Vandoorne asi ještě nebude mít vyhráno…