Co je největší problém Ferrari a jak ho chce napravit?

Forma Ferrari, respektive jeho vozu, letos hodně kolísá. Zatímco v Austrálii na tom byla Scuderia mizerně, v Bahrajnu dominovala – dokud nedošlo na Vettelovu chybu a Leclercův problém s motorem. Jenže v Číně italská stáj na Mercedes zase ztrácí. Čím to je?

Štítky: Ferrari Nico Rosberg Zveřejněno 13. 04 2019 — Lukáš Štěrovský

Už od úvodního závodu se u Ferrari skloňuje jediné slovo – aerodynamika. Rudé auto je sice nejrychlejší na rovinkách, jinak ale ztrácí. To potvrdil i Nico Rosberg ve své analýze kvalifikace na GP Číny (o Ferrari hovoří od času 1:07).

 „Jejich problém je, že mají momentálně auto, které bylo vyvíjeno nesprávně. Má špatnou aerodynamiku. Tím mám na mysli, že Ferrari nemá dost přítlaku. Auto je moc rychlé na rovinkách, ale výhodu i něco navíc ztratí v zatáčkách,“ vysvětluje bývalý závodník a šampion sezony 2016.

Maranellští už podle něj pracují na nápravě. „Musí změnit aerodynamiku a dostat na auto více aerodynamických prvků. V první řadě jim nefunguje zadní křídlo, takže s ním musí začít. Právě teď vyvíjí nové, které jim dá více přítlaku. Jenže není snadné jen tak nasadit tohle nové křídlo na auto, to může být neefektivní,“ naráží Rosberg na věčný problém aerodynamiků; snadno se totiž může stát, že vůz bude mít najednou přítlaku přebytek a bude pomalý.

Co by Ferrari poradil Rosberg? „Můžete získat spoustu přítlaku z jiných oblastí auta, aniž byste museli použít takto neefektivní zadní křídlo, které vás připraví o rychlost na rovinkách. Vyřešit to, je teď úkol Ferrari.“

Diskuse k článku

Napsat komentář