Analýza pátečních tréninků GP Itálie
Na italské Monze to bude mít Red Bull trochu těžší v tom smyslu, že je mu konkurence o něco blíže. Ale je to pořád on, kdo je favoritem.
Shrnutí pátečních poznatků:
⛅️ Během pátečních tréninků na Velkou cenu Itálie v Monze nedošlo po dlouhé době k žádnému ovlivnění kvůli dešti.
🚩 Během druhého tréninku byly vyvěšeny dvě červené vlajky, které ovlivnily sběr dat a přerušily dlouhé jízdy.
🏎️ Rozdíly v úrovni křídel a jejich vliv na kvalifikační a závodní tempo vytváří zajímavou dynamiku.
🪶 Tradiční úzké křídlo v Monze pomáhá dosáhnout času na kvalifikační kolo, ale tempo závodu vyžaduje strategické zvážení kvůli pneumatikám a jejich opotřebení.
🔄 Rovnováha mezi strategiemi s jednou a dvěma zastávkami je ovlivněná opotřebením a degradací pneumatik.
🏁 Týmy stojí před rozhodnutím, zda si vybrat křídlo pro co nejlepší pozici na startovním roštu nebo silnou závodní strategii.
🏎️ Volba většího křídla u Ferrari napomáhá postavení na startovním roštu, zatímco Red Bull a další týmy volí menší křídla.
🔄 Verstappen a Perez v 1: tréninku zkoušeli odlišné účinky zadních křídel, pokud jde o rychlost na rovince a v zatáčkách.
🏁 Ferrari předvádí silný výkon, zejména na rovinkách a v pomalých zatáčkách.
🚥 Týmové strategie ovlivněné degradací pneumatik a výkonem přední levé pneumatiky.
🏎️ Rychlost McLarenu na jedno kolo se zdá být konkurenceschopná, ale závodní tempo vzbuzuje obavy.
🔄 Problémy s měkkými pneumatikami by mohly ovlivnit kvalifikaci kvůli definovanému rozdělení směsí pneumatik pro každou jízdi (Q1 – tvrdá, Q2 – střední, Q1 – měkká) – princip ATA – Alternative Tyre Allocation
🏁 V kvalifikaci se očekává těsná konkurence mezi více týmy s nejistým výsledkem.
🏎️ Carlos Sainz a Max Verstappen vyhráli tréninky, ale tyto výsledky je potřeba brát s odstupem.
🏆 Vítěz Grand Prix Itálie 2023 obdrží speciálně navrženou trofej inspirovanou výfukovými potrubími používanými na monopostech F1, kterou vytvořila italská umělkyně Ruth Beraha na objednávku od Pirelli.
🛣️ Týmy byly šetrné při používání pneumatik v 1. tréninku kvůli omezení počtu sad pneumatik kvůli experimentu Alternative Tyre Allocation (ATA).
🔧 Změny v nastavení výšky podvozku vedly k výraznému snížení problému s “poskakováním” formulí.
🚗 Sergio Perez pochválil svůj “nejlepší pátek za dlouhou dobu”, i když havaroval ve 2. tréninku.
KOLO na KOLO ŽIVĚ! Do Ostravy 21. září přijede jako host MICHAL KAVALČÍK. Vstupenky zde.
Odhad kvalifikačního potenciálu:
Odhad závodního potenciálu:
Výsledky 1. tréninku
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1’22.657 | 31 | |
2 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1’22.703 | 0.046 | 28 |
3 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 1’22.834 | 0.177 | 30 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’22.966 | 0.309 | 22 |
5 | George Russell | Mercedes | 1’23.189 | 0.532 | 28 |
6 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1’23.214 | 0.557 | 24 |
7 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1’23.241 | 0.584 | 22 |
8 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’23.269 | 0.612 | 26 |
9 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’23.271 | 0.614 | 23 |
10 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1’23.444 | 0.787 | 18 |
11 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 1’23.446 | 0.789 | 24 |
12 | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 1’23.661 | 1.004 | 21 |
13 | Liam Lawson | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’23.833 | 1.176 | 29 |
14 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1’23.931 | 1.274 | 26 |
15 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 1’23.952 | 1.295 | 17 |
16 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1’24.067 | 1.410 | 23 |
17 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1’24.090 | 1.433 | 26 |
18 | Felipe Drugovich | Aston Martin/Mercedes | 1’24.140 | 1.483 | 24 |
19 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’24.217 | 1.560 | 24 |
20 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 1’24.232 | 1.575 | 17 |
Výsledky 2. tréninku
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1’21.355 | 23 | |
2 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1’21.374 | 0.019 | 20 |
3 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 1’21.540 | 0.185 | 17 |
4 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 1’21.545 | 0.190 | 21 |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1’21.631 | 0.276 | 20 |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’21.716 | 0.361 | 23 |
7 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1’21.979 | 0.624 | 19 |
8 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1’22.071 | 0.716 | 16 |
9 | George Russell | Mercedes | 1’22.176 | 0.821 | 20 |
10 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1’22.291 | 0.936 | 19 |
11 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’22.574 | 1.219 | 21 |
12 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 1’22.595 | 1.240 | 19 |
13 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1’22.651 | 1.296 | 22 |
14 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’22.696 | 1.341 | 23 |
15 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1’22.716 | 1.361 | 22 |
16 | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 1’22.755 | 1.400 | 24 |
17 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’22.783 | 1.428 | 23 |
18 | Liam Lawson | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’23.167 | 1.812 | 23 |
19 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 1’23.346 | 1.991 | 20 |
20 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | – | 0 | 2 |