Analýza pátečních tréninků GP Itálie

Na italské Monze to bude mít Red Bull trochu těžší v tom smyslu, že je mu konkurence o něco blíže. Ale je to pořád on, kdo je favoritem.

Štítky: GP Rakouska Zveřejněno 2. 09 2023 — GPF1.cz

Shrnutí pátečních poznatků:

⛅️ Během pátečních tréninků na Velkou cenu Itálie v Monze nedošlo po dlouhé době k žádnému ovlivnění kvůli dešti.
🚩 Během druhého tréninku byly vyvěšeny dvě červené vlajky, které ovlivnily sběr dat a přerušily dlouhé jízdy.
🏎️ Rozdíly v úrovni křídel a jejich vliv na kvalifikační a závodní tempo vytváří zajímavou dynamiku.
🪶 Tradiční úzké křídlo v Monze pomáhá dosáhnout času na kvalifikační kolo, ale tempo závodu vyžaduje strategické zvážení kvůli pneumatikám a jejich opotřebení.
🔄 Rovnováha mezi strategiemi s jednou a dvěma zastávkami je ovlivněná opotřebením a degradací pneumatik.
🏁 Týmy stojí před rozhodnutím, zda si vybrat křídlo pro co nejlepší pozici na startovním roštu nebo silnou závodní strategii.
🏎️ Volba většího křídla u Ferrari napomáhá postavení na startovním roštu, zatímco Red Bull a další týmy volí menší křídla.
🔄 Verstappen a Perez v 1: tréninku zkoušeli odlišné účinky zadních křídel, pokud jde o rychlost na rovince a v zatáčkách.
🏁 Ferrari předvádí silný výkon, zejména na rovinkách a v pomalých zatáčkách.
🚥 Týmové strategie ovlivněné degradací pneumatik a výkonem přední levé pneumatiky.
🏎️ Rychlost McLarenu na jedno kolo se zdá být konkurenceschopná, ale závodní tempo vzbuzuje obavy.
🔄 Problémy s měkkými pneumatikami by mohly ovlivnit kvalifikaci kvůli definovanému rozdělení směsí pneumatik pro každou jízdi (Q1 – tvrdá, Q2 – střední, Q1 – měkká) – princip ATA – Alternative Tyre Allocation
🏁 V kvalifikaci se očekává těsná konkurence mezi více týmy s nejistým výsledkem.
🏎️ Carlos Sainz a Max Verstappen vyhráli tréninky, ale tyto výsledky je potřeba brát s odstupem.
🏆 Vítěz Grand Prix Itálie 2023 obdrží speciálně navrženou trofej inspirovanou výfukovými potrubími používanými na monopostech F1, kterou vytvořila italská umělkyně Ruth Beraha na objednávku od Pirelli.
🛣️ Týmy byly šetrné při používání pneumatik v 1. tréninku kvůli omezení počtu sad pneumatik kvůli experimentu Alternative Tyre Allocation (ATA).
🔧 Změny v nastavení výšky podvozku vedly k výraznému snížení problému s “poskakováním” formulí.
🚗 Sergio Perez pochválil svůj “nejlepší pátek za dlouhou dobu”, i když havaroval ve 2. tréninku.

KOLO na KOLO ŽIVĚ! Do Ostravy 21. září přijede jako host MICHAL KAVALČÍK. Vstupenky zde

Odhad kvalifikačního potenciálu:

Odhad závodního potenciálu:

Výsledky 1. tréninku

Poř. Pilot Tým/Motor Čas Odstup Kol
1 Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 1’22.657 31
2 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1’22.703 0.046 28
3 Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 1’22.834 0.177 30
4 Charles Leclerc Ferrari 1’22.966 0.309 22
5 George Russell Mercedes 1’23.189 0.532 28
6 Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 1’23.214 0.557 24
7 Lando Norris McLaren/Mercedes 1’23.241 0.584 22
8 Lewis Hamilton Mercedes 1’23.269 0.612 26
9 Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda RBPT 1’23.271 0.614 23
10 Alexander Albon Williams/Mercedes 1’23.444 0.787 18
11 Oscar Piastri McLaren/Mercedes 1’23.446 0.789 24
12 Logan Sargeant Williams/Mercedes 1’23.661 1.004 21
13 Liam Lawson AlphaTauri/Honda RBPT 1’23.833 1.176 29
14 Pierre Gasly Alpine/Renault 1’23.931 1.274 26
15 Valtteri Bottas Alfa Romeo/Ferrari 1’23.952 1.295 17
16 Nico Hülkenberg Haas/Ferrari 1’24.067 1.410 23
17 Esteban Ocon Alpine/Renault 1’24.090 1.433 26
18 Felipe Drugovich Aston Martin/Mercedes 1’24.140 1.483 24
19 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1’24.217 1.560 24
20 Zhou Guanyu Alfa Romeo/Ferrari 1’24.232 1.575 17

Výsledky 2. tréninku

Poř. Pilot Tým/Motor Čas Odstup Kol
1 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1’21.355 23
2 Lando Norris McLaren/Mercedes 1’21.374 0.019 20
3 Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 1’21.540 0.185 17
4 Oscar Piastri McLaren/Mercedes 1’21.545 0.190 21
5 Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 1’21.631 0.276 20
6 Charles Leclerc Ferrari 1’21.716 0.361 23
7 Alexander Albon Williams/Mercedes 1’21.979 0.624 19
8 Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 1’22.071 0.716 16
9 George Russell Mercedes 1’22.176 0.821 20
10 Nico Hülkenberg Haas/Ferrari 1’22.291 0.936 19
11 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1’22.574 1.219 21
12 Valtteri Bottas Alfa Romeo/Ferrari 1’22.595 1.240 19
13 Pierre Gasly Alpine/Renault 1’22.651 1.296 22
14 Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda RBPT 1’22.696 1.341 23
15 Esteban Ocon Alpine/Renault 1’22.716 1.361 22
16 Logan Sargeant Williams/Mercedes 1’22.755 1.400 24
17 Lewis Hamilton Mercedes 1’22.783 1.428 23
18 Liam Lawson AlphaTauri/Honda RBPT 1’23.167 1.812 23
19 Zhou Guanyu Alfa Romeo/Ferrari 1’23.346 1.991 20
20 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 0 2