Ředitelé závodů volali po řešení traťových limitů už v minulosti, Red Bull Ring nereagoval
Velkým tématem uplynulého víkendu byly traťové limity. Ty byly přítomné v kvalifikaci, sprintu a také v nedělní Grand Prix. Výsledky hlavního závodu byly následně výrazně upraveny, neboť se rozdávaly penalizace za porušení právě limitů tratě.
Každý rok má rakouský Red Bull Ring jedno společné téma, které rozčaruje fanoušky, experty a také samotné piloty – traťové limity. Rakouský okruh díky svému charakteru každoročně nabízí velké pozdvižení ohledně dodržování stanovených limitů.
Na vině jsou v podstatě jen dvě zatáčky, konkrétně ty poslední [zatáčka č. 9 a č. 10]. V jiných částech okruhu jsou kolem trati přírodní únikové zóny tvořené trávou nebo štěrkem, ovšem konec okruhu je jiný – tam jsou umístěny obrubníky a asfaltové zóny.
Piloti přirozeně zkoušejí jít až za hranu, a právě kvůli tomu vznikl v Rakousku naprostý chaos, který vedl až k výrazné aktualizaci výsledků hlavního závodu. V páteční kvalifikaci se smazání času vyhnuli jen dva jezdci – George Russell a Logan Sargeant.
V neděli byla situace šílená. Sportovní komisaři museli čelit až 1200 případům, ve kterých mohlo dojít k potenciálnímu porušení limitů trati. Nakonec FIA udělila penalizace a poupravila oficiální výsledky závodu.
Jak z této situace ale ven? Nikdo přeci nechce, aby se výsledky závodu staly oficiálními až po jednání stevardů a několik hodin po skončení samotné Grand Prix. FIA přiznala, že už vloni se Red Bull Ringu snažila podstrčit jiné řešení v posledních dvou zatáčkách.
„Myslím, že pruh štěrku hned za zatáčkou by bylo docela elegantní a účinné řešení. Každý závodní jezdec ví, že vás tráva nebo štěrk zpomalí, a pokud to uvidí hned za zatáčkou, logicky tam nepojedou, protože tím ztratí čas.
Limit bílé čáry je velmi těžké dodržet. Piloti v závodech tuhle čáru prostě nevidí, a tak snadno vzniknou situace, které jsme viděli na Red Bull Ringu. Jen samotný okruh vás zkrátka vyzývá k tomu, abyste jeli rychle…
…a jako závodní pilot věříte svým instinktům a zkrátka rychle jedete. To vás ale potom stojí smazaný čas za jinak dobré a rychlé kolo. Něco se musí změnit, to je jasné. Nikdo nechce za rok vidět ten samý problém,“ vyjádřil se k situaci například Christian Horner.