Vítězové a poražení Grand Prix Rakouska
Max Verstappen byl v Rakousku tak dominantní, že jsme se rozhodli jej do našeho běžného výčtu ani nezahrnovat. Jak si vedli piloti na dalších pozicích?
Vítězové
Sergio Pérez
Ze všech závodů, ve kterých se po zpackané kvalifikaci probojovával Sergio Pérez zpět polem, byl ten v Rakousku asi nejpůsobivější. Uspořádání Red Bull Ringu mu bezpochyby pomohlo, protože Mexičan dokázal při předjíždění využít mimořádně účinný systém DRS vozu RB19, ale zejména na začátku závodu byl v těchto úkonech rozhodný; nejlepším důkazem toho byl razantní manévr na George Russella. Pérez tak konečně opět odvedl práci, jaká se od něj očekává.
Ferrari
Rudé vozy se sice zpočátku závodu navzájem zbrzdily a jejich dvojitá zastávka v boxech také nepatřila k nejrychlejším, díky čisté rychlosti ale oba piloti rychle získali ztracený čas zpět. Bylo to poprvé po dlouhé době, kdy Ferrari vypadalo jako druhý nejrychlejší tým, i když Sainzova penalizace mu trochu zhatila radost. Zdá se ale, že Italové kráčí správným směrem!
McLaren
Zejména Lando Norris. První část třídílného vylepšení, které stáj z Wokingu hodlá v nadcházejících závodech nasazovat, zafungovala skvěle a oranžové vozy prokázaly slušnou rychlost, zejména ten v rukou Norrise. Problémem ale je, že Brit na Red Bull Ringu vždycky uměl, a tak se může stát, že se příští podnik ocitne McLaren opět na chvostu…
Poražení
Mercedes a Aston Martin
Dva týmy, který v poslední době hrály prim v soubojích o stupně vítězů, v Rakousku jako by vypadly z tempa. Lewis Hamilton se celý závod nesmyslně zaobíral jedinou penalizací, až ho musel usměrňovat šéf týmu Toto Wolff, kolega Russell a duo Alonso a Stroll byli prostě jen nevýrazní.
Haas a AlphaTauri
Ani koncopolařům se v Rakousku nedařilo. Haas se sice jednu chvíli pohyboval s oběma vozy v první desítce, jenže dobrou kvalifikační rychlost opět zhatila tendence jeho vozu k nadměrnému opotřebovávání pneumatik a posléze i technika. AlphaTauri oproti tomu představilo upravený vůz, který ale dvojici pilotů nijak nepomohl: Tsunoda si poškodil auto při startu, DeVries opět nebodoval…
Limity tratě
Dokola omílané téma… Penalizace za překročení limitů trati ovlivnily výsledky závodu 4,5 hodiny po jeho skončení! Takovou frašku si formule 1 opravdu nezaslouží. Snadné řešení se nabízí – i Mezinárodní automobilová federace vloni doporučila majitelům okruhu, aby do deváté a desáté zatáčky dali aspoň dva metry široký štěrkový pás. Jenže provozovatelé dráhy to ignorovali, motocykly MotoGP, které na dráze závodí, prý zase potřebují hlavně výjezdové asfaltové zóny…