Alonso přišel už o druhý motor

Fernando Alonso bude muset v Austrálii nasadit už třetí pohonnou jednotku Renault. Španěl měl v úvodních závodech technické problémy a s největší pravděpodobností jej během roku čekají penalizace za nové komponenty.

Štítky: Alpine Fernando Alonso Zveřejněno 7. 04 2022 — Vašek Štěpánek

Dvojnásobný mistr světa měl v Saúdské Arábii rozjetý velmi pěkný závod a dost možná by skončil na solidním šestém místě. Ve 36. kole jej ale potkaly technické problémy s motorem Renault a Alonso byl nucen ze závodu odstoupit.

Motor byl následně transportován do továrny Alpinu. Podle došlých informací byl na vině problém s tlakem vody, který nefungoval a pohonná jednotka se přehřála. Alonsa tak během jednoho víkendu potkal druhý problém s motorem.

První komplikace začaly už v pátek, kdy musel Alpine vyměnit motor, který Alonso používal hned v první Grand Prix v Bahrajnu. První sada komponentů by ale měla být v průběhu sezony opět použitelná, ta druhá takhle šťastný konec nemá.

Motor ze Saúdské Arábie tedy použitelný už není, informaci potvrdil samotný CEO Alpinu Laurent Rossi. To znamená, že do australského Melbourne přijede Alonso už s třetím motorem a v průběhu roku můžeme u Španěla očekávat penalizace.

Problémy nejsou překvapující, už před začátkem sezony Alpine uvedl, že se během zimy soustředil na nový design pohonné jednotky, která má po vzoru Mercedesu oddělené turbo a kompresor a hlavním úkolem bylo zvýšit výkon.

Spolehlivost se podle francouzské automobilky dá vyřešit postupnými upgrady. Jelikož bude v sezoně 2022 zmrazen vývoj výkonnosti motorů, je rozhodnutí Alpinu a jeho dodavatele motorů vcelku logické řešení.

Zmrazený vývoj pohonných jednotek má přetrvat do roku 2025 nebo 2026, kdy vejdou v platnost nová technická pravidla v podobě motorů. Co se samotného výkonu Renaultu týče, mohou být Francouzi spokojení, neboť vymazali ztrátu na ostatní automobilky.

Rychlost motorů Renault si pochvalují i piloti Alpinu. Alonso uvedl, že jsou na velmi podobné úrovni jako soupeři u Mercedesu, Ferrari i Hondy (Red Bull Powertrains). Esteban Ocon se svým zkušenějším kolegou souhlasí.

Ocon dále uvedl, že Alpine / Renault se nemá za co stydět a rychlost na rovinkách je nyní skutečně o poznání lepší. Francouzský závodník jako příklad uvedl vyrovnané bitvy z Džiddy, kde bojoval s McLarenem, který je poháněn Mercedesem.