Pátek v Melbourne: Ferrari a Red Bull na špici, Alpine zrychluje
Oba páteční tréninky byly kvůli nečistotám na trati přerušeny červenými vlajkami, změny v pořadí ale nenastaly – favorité zůstávají favority. I v Austrálii se Mercedes pořád trápí. Zatím nejlepší pátek zažili u McLarenu, jehož piloti jak v FP1, tak v FP2 skončili v první desítce.
Formule 1 se po dlouhých třech letech vrátila do Austrálie. Trať za tu dobu prošla rozsáhlou rekonstrukcí, největší od svého vstupu do F1. Stará sekce zatáček 9 a 10 byla odstraněna a nahrazena rychlou a plynulou částí.
Další změny jsou viditelné v zatáčkách 1, 3 a 7, které byly rozšířeny a mírně nakloněny. Změny se dočkala také zatáčka 13, která je nově pod větším úhlem a pravděpodobně jde o nejlepší místo k předjíždění. Na okruhu budou k dispozici také hned čtyři DRS zóny.
První trénink měl poklidný průběh, byl ale dvakrát přerušen červenými vlajkami. Za první červenou vlajku byl zodpovědný Pérez. Ze zadní části jeho Red Bullu odpadl aerodynamický díl, a to v nepříjemném místě – na výjezdu z poslední zatáčky.
V druhém případě byl trénink přerušen kvůli navrátilci Vettelovi, z jehož Aston Martinu se začalo kouřit a Němec byl nucen vůz odstavit na trati. Pilot Aston Martinu tak bude muset po zbytek víkendu nasadit novou pohonnou jednotku.
Příjemného zlepšení dosáhly McLareny, po slabém začátku sezony se v Austrálii oranžové vozy prezentují v podstatně lepším světle. Lando Norris v FP1 obsadil páté místo a domácí hrdina Ricciardo skončil osmý. Mercedes naopak výrazného pokroku nedosáhl.
Nejrychlejší byly opět Red Bully a Ferrari. Obě stáje se v prvních šedesáti minutách přetahovaly o nejlepší čas. Nejrychlejší kolo nakonec zaznamenal Sainz před Leclercem a Pérezem, obhájce titulu mistra světa Verstappen skončil čtvrtý.
Zajímavé také je, že v prvním tréninku dělali jezdci poměrně hodně menších chyb. Fernando Alonso dostal hodiny, Leclerc s Magnussenem se toulali ve štěrku a zaváhání se nevyvaroval ani Carlos Sainz, který v závěru tréninku málem rozbil své Ferrari o zeď.
Také druhá šedesátiminutovka proběhla v poklidu. Opět ale byly vyvěšeny červené vlajky, a to kvůli úlomkům z předního křídla Lance Strolla, přerušení tréninku ale trvalo jen necelé dvě minuty, a tak k velkému narušení tréninkových programů nedošlo.
V FP2 se týmy věnovaly závodní i kvalifikační simulaci. Čelo tabulky opět ovládlo Maranello a rudí býci, o slovo se začal hlásit také Alpine, který do Austrálie přivezl novou podlahu, která má týmu ušetřit až dvě desetiny sekundy na kolo.
Velmi nenápadně se ve druhém tréninku prezentovaly Mercedesy. Problémy stříbrných šípů v australském Melbourne ale pokračují, když ani jeden z jezdců německé automobilky neskončil mezi prvními deseti.
Na trati jsme neviděli Sebastiana Vettela, který měl v prvním tréninku technické potíže a tým mu během FP2 montoval novou pohonnou jednotku. Německý závodník si tak po svém návratu jízdu v nových formulích zatím moc neužil…
Před kvalifikací v Melbourne se tak jako největší favorité bez překvapení jeví piloti Red Bullu a Ferrari, za nimi je to ale velmi těsné – McLaren se zlepšil, Alpine se rovněž těší lepšímu výkonu a pozadu není ani Alfa Romeo.