FIA vysvětlila problém při virtuálním safety caru. Péreze stál pódium

Mezinárodní automobilová federace přiznala, že za neobvykle dlouhou fází ukončující virtuální safety car byla hardwarová chyba.

Štítky: FIA GP Francie Virtuální safety car Zveřejněno 24. 07 2022 — Lukáš Štěrovský

Poté, co jezdec týmu Alfa Romeo Zhou Guanyu zastavil v závěrečných fázích závodu v únikové zóně, byl aktivován virtuální safety car. Fáze, během které došlo k jeho ukončení, ale trvala oproti jiným závodům – limit je normálně 10 až 15 sekund – výrazně déle.

To naštvalo třeba Sergia Péreze, kterého po restartu zaskočil George Russell a Mexičan přišel o stupně vítězů. „Upřímně řečeno virtuální safety car zasáhl do výsledků. Nemělo by se to stávat,“ mrzí pilota Red Bullu.

FIA sdělila, že za zpoždění mohly problémy s počítačovým systémem, které byly tak vážného charakteru, že do hry musel vejít záložní systém.

„Kvůli problému s hardwarem jsme museli vyslat druhou zprávu o ukončení VSC, což automaticky znamenalo přechod na záložní systém, který zafungoval, jak měl. Všechny týmy měly k dispozici stejné informace o odpočítávání do konce fáze VSC,“ píše se ve zprávě FIA.

Není to první letošní potíž s technikou. Závod v Monaku nemohl být odstartován kvůli intenzivní dešťové přeháňce, která vyřadila generátory, a ředitelství závodu nemohlo spustit startovací sekvenci.

Verstappen ve Francii v poklidu vyhrál, Leclerc boural