Tisícikoňový Hypercar Mercedesu čerpá inspiraci z F1
Na veleznámém frankfurtském autosalonu Mercedes představil svůj poslední počin – hypercar určený pro běžné silniční komunikace s výkonem 1000 koňských sil.
Project One – takový název nese nový hypercar Mercedesu. Jedná se o dvousedadlové hybridní vozidlo, které má přenést výkon formule 1 na běžné silnice, a to za využití klasického paliva z čerpacích stanic. Šestiválcový motor o objemu 1.6 litrů je uložen uprostřed vozu, zatímco elektricky ovládané turbodmychadlo nalezneme před zadní nápravou. Hypercar dosahuje až 11 000 otáček, k čemuž mu dopomáhají hned čtyři elektromotory.
Vůz je s ohledem na dnešní ekologicky zaměřenou společnost šetrný vůči životnímu prostředí – například dokáže ujet 25 kilometrů s nulovými emisemi díky elektrickému pohonu. Jeho hlavní přednosti ale vyniknou teprve na závodním okruhu. Podle prohlášení Mercedesu dosáhne Project One, jenž je vybaven osmistupňovou převodovkou, rychlosti 200 km/h pod šest sekund, maximální rychlost má pak hodnotu přibližně 350 km/h. Celkový výkon? Respekt budících 1000 koňských sil.
Ten je rozdělen mezi obě nápravy nerovnoměrně – 500 kilowattů získá řidič ze zadní nápravy, jedno kolo na přední nápravě pak nabídne 120 kW, dohromady tedy 240 kW.
Formule 1 ve verzi pro běžné silnice. Tisíc koní, elektro-turbo V6 1,6 l, 11 tis. ot/min. 200 km/h za 6 sekund. Mercedes Project One. Dnes. pic.twitter.com/Djmmbt6EW9
— Tomáš Richtr (@TomRichtrF1) September 11, 2017
„Pro nás to motorsportem nekončí,“ prohlašuje Dr Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimleru a šéf společnosti Mercedes-Benz Cars. „Ve formuli 1 čelíme náročné soutěži, ze které ale těžíme při produkci našich silničních vozů. Ty stavíme na našich zkušenostech a úspěších ze tří Pohárů jezdců a konstruktérů, díky nimž jsme vůbec poprvé přenesli technologii F1 na silnice v projektu nazvaném Mercedes-AMG Project ONE.“
Ten bude obsahovat některé díly prakticky ve stejné podobě, v jaké se nachází ve vozech F1 – například rozvržení a chlazení baterií. Jedinou změnou bude navýšení hodnoty voltáže ze 400 na 800V. To umožnilo Mercedesu zmenšit průměr kabeláže a snížit tak váhu vozu.
Otázkou ale zůstává, zda realizace představy (byť vizuálně úchvatného) automobilu o výkonu tisíc koňských sil na běžné komunikaci je pro Mercedes tím správným krokem. Jaký je váš názor – patří podle vás podobně výkonné vozy na běžné komunikace, nebo nikoliv?
[gpf1video adLink=”http://gpf1.cz” adUrl=”http://gpf1.cz/wp-content/uploads/2017/09/AMCreklama.mp4″][/gpf1video]
Foto a video: Mercedes
Diskuse k článku