Red Bull se trápí s nalezením vhodné úrovně přítlaku

Nastavení vozu na extrémně nízký přítlak nezafungovalo podle očekávání, a to hlavně na voze Daniela Ricciarda.

Štítky: Daniel Ricciardo GP Belgie Max Verstappen Red Bull Zveřejněno 25. 08 2017 — Lukáš Štěrovský

Australan se s vozem nastaveným na nízký přítlak pokoušel o nejvyšší maximální rychlost, skončil ale až šestý se ztrátou přes jednu vteřinu na vítězného Hamiltona. Problémem byl pro Red Bull hlavně prostřední sektor, který obsahuje převážně rychlé zatáčky vyžadující vyšší aerodynamický přítlak.

„Na suchu to bylo těžké, pokusili jsme se o agresivní nastavení vozu. Zkusili jsme získat dobrou maximální rychlost, ale ztráceli jsme moc v zatáčkách, hlavně ve druhém sektoru. V zatáčkách jsme ztráceli víc, než jsme získali na rovinkách. Bylo dobré to zkusit, ale nemohli jsme s tím udělat víc než to, co jsme udělali,“ popisuje Ricciardo.

„První a třetí sektor byly úžasné, byli jsme nejrychlejší. V prostředí části mi přišlo, že snad jedu ve voze F3. Líbilo by se mi, kdyby to fungovalo, ale to se nestalo. V tomto bodě a s tímto nastavení nejsme konkurenceschopní, takže uvidíme, jestli zvládneme najít kompromis. Jinak budeme muset jet s úrovní přítlaku, jako má Max.

Myslím, že zítra budeme mnohem víc konkurenceschopní, samozřejmě pojedeme s vhodnějším nastavením. Prvních pět bylo ve čtyřech až pěti desetinách. Pokud se tam dostaneme, bude to OK,“ dodává pilot Red Bullu.

O něco spokojenější mohl být Max Verstappen. „Bylo to OK, ale nic zvláštního. Bylo těžké získat rychlost na rovinkách a být dobrý v zatáčkách. Zkusili jsme dvě rozdílné filozofie v nastavení vozu, ale bylo těžké najít něco, co spolu dobře sedí.

S nízkým přítlakem jsme chtěli vidět, co dokážeme na rovinkách, ale jak jste mohli vidět, byli jsme pomalí v prvním a posledním sektoru. Zkusili jsme najít kompromis v nastavení přítlaku, ale nebylo to pro nás lehké,“ líčí Max Verstappen.

Diskuse k článku

Napsat komentář