Nový limit na motory zvýhodní Mercedes a Ferrari

Končící šéf Hondy Yusuke Hasegawa ve svém posledním rozhovoru vysvětlil, proč tři motory na sezonu znamenají problém pro soupeře Mercedesu a Ferrari a jaké další potíže se pojí s tímto novým pravidlem.

Štítky: Honda Pohonné jednotky Zveřejněno 3. 01 2018 — Lukáš Štěrovský

S tím souhlasí například i šéf Red Bullu Christian Horner. Jenže jak podotkl prezident FIA Jean Todt, ke změně dojít nemůže bez souhlasu všech týmů. A k němu nedošlo. Proto tak letos pojedou všechny stáje pouze se třemi motory na sezonu oproti loňským čtyřem.

„Je to velmi těžké,“ řekl šéf Hondy Yusuke Hasegawa ještě před tím, než 1. ledna skončil na své pozici. „A to nejenom pro nás. Renault má potíže. Nemyslím, že je to rozumné. Z technického úhlu je to těžké. Je toho snadné dosáhnout, pokud snížíme výkon motoru. Když snížíme otáčky o dva tisíce, samozřejmě to zvládneme, ale to nedává smysl.

Následkem toho je ochrana Ferrari a Mercedesu a jejich dominantní pozice. Už jsme o tom mnohokrát diskutovali. Se třemi motory máme jen dvě šance představit během sezony vylepšení. Musíme začít s novým motorem, a pokud se to nepodaří, máme jen dvě šance na zlepšení. Potřebujeme se zaměřit na výdrž pohonné jednotky, aby zvládla sedm závodů. Ale musíme zlepšit i výkon. Pak uděláme další krok,“ dodal Hasegawa.

Diskuse k článku

Napsat komentář