Honda má vážné obavy o spolehlivost svých motorů

Deset rychlých kol. Větší počet po sobě jdoucích okruhů v normálním tempu Honda, která pohání vozy McLarenu, během předsezonních testů nezvládla. Není proto divu, že japonský motorář má před první Grand Prix obavy o to, zda se vůbec jeho vozy dostanou do cíle. Honda se totiž není jistá tím, jestli se jí podařilo vyřešit všechny problémy z testů.

Štítky: Honda McLaren Pohonné jednotky Zveřejněno 23. 03 2017 — Lukáš Štěrovský

Japonský výrobce a potažmo celý McLaren čelil těžké zimě, když předsezonní testy ukázaly hned několik vážných technických potíží. „Poslední dva dny druhého týdne testů problémy způsobily vibrace vozu,“ popisuje šéf Hondy Yusuke Hasegawa.

„Nejednalo se jen o problém motoru, přestože ten způsoboval vibrace. Potíže způsobovaly i trhliny v karbonových trubičkách na boku vozu – tím se uvolnily kabelové spoje. Nevíme, jestli se tyto problémy objeví znovu, pokud nebude motor vibrovat. Dělá mi to obavy. Je jisté, že některé vibrace byly způsobeny přejezdy vozy přes obrubník. Pokud má naše auto takovou slabinu, tak je to znepokojující.“

F1teaser5

Honda tvrdí, že změny v mapování motoru, které provedla po testech, podle simulací omezily vibrace pohonné jednotky. Otázkou ale zůstává, zdali se teorie osvědčí i v praxi. Tedy v pátek na dráze. „Myslím, že je to lepší. Udělali jsme nějaké testy, ale ještě jsme úpravy nevyzkoušeli na trati. Takže ani nemůžu vědět, jak na tom dneska jsme.“

Zatímco vibrace tedy způsobují Hondě vrásky na čele, další problémy, které McLaren utrpěl v testech, by měly být napraveny. „Během prvního týdne testů došlo k potížím s olejovou nádrží a posléze i s motorem samotným. Nechci prozrazovat, o co přesně šlo, ale přijali jsme opatření. Ve druhém týdnu došlo k úniku vody z chladiče, proto jsme vyměnili motor.

Co se týče olejové nádrže, šlo jen o design. Vevnitř byla přepážka, která měla nevhodný tvar a dostatečně nenasávala olej. Změnili jsme to. Je škoda, že bylo řečeno, že to byl jediný problém, protože byl velmi primitivní,“ dodává Hasegawa.

Ten se musel vypořádat i s komentářem Fernanda Alonsa na adresu nového motoru, který podle Španěla není „ani rychlý, ani spolehlivý“. Co na takovou kritiku šéf Hondy říká? „Ještě jsme nedosáhli správných hodnot, ale nemohu říct konkrétní čísla. Myslím, že motor je lepší než ten z konce loňské sezony, ale zvýšil se odpor vozů. S ohledem na širší kola se tak jezdcům může zdát, že rychlost je menší.“

Diskuse k článku

Napsat komentář