Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Singapore, 
#55 Carlos Sainz Junior (ESP, Scuderia Toro Rosso),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

GP Singapuru 2017

Štítky: GP Singapuru Zveřejněno 13. 09 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP SINGAPURU 2017:

15. 9. 10:30 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
15. 9. 14:30 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
16. 9. 12:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
16. 9. 15:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)

17. 9. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
17. 9. 14:00 – GP SINGAPURU
 (Sport 2)

Přehled využití pohonných jednotek – GP Singapuru

Penalizace pro Grand Prix Singapuru 2017

  • Marcus Ericsson, 5 míst (nová převodovka)

GP Singapuru 2017 – živě z padoku

Živě komentovaný přenos začal: 14/09/2017 16:08 a skončil: 17/09/2017 17:02

  • 17:02 pm
    Z rychlých ohlasů to bude vše, pro detailnější články sledujte klasicky web GPF1.cz. Moc díky za pozornost a hezký zbytek neděle!
  • 17:00 pm
    Ještě vám dlužíme vyjádření třetího v cíli, tedy Valtteriho Bottase. „Bylo to pro nás samozřejmě dobré, dost jsme limitovali škody. Měli jsme rozhodně kliku, ale musím říci, že i vůz pracoval lépe, než jsem čekal. Čekal jsem na příležitosti. Na mokru jsem se trápil s tempem, ale na suchu to bylo celkem dobré, čas od času jsem mohl zatlačit na Daniela. Konečné umístění je pro nás perfektní.“
  • 16:02 pm
    Jasný názor na kolizi po startu měl Christian Horner. „Můžete vidět, že Sebastian jel hodně agresivně doleva. Kimi trochu doprava a Max prostě… nemohl jen tak zmizet, jel rovně. Je nesmírně nešťastné, že byl vyřazen takovým způsobem. Seb asi neviděl, že nalevo od Maxe je Kimi. Byl agresivní na Maxe a Kimi též z druhé strany. Výsledek jste mohli vidět. Ale každý, kdo z toho viní Maxe, potřebuje kontrolu u očaře.“
  • 15:47 pm

    A je jasno!
  • 15:40 pm
    Daniel Ricciardo opět nedosáhl na vytouženou výhru v ulicích Singapuru. „Nemůžu tenhle zatracený závod vyhrát! Snažím se, snažím. Mám to tu rád, ale dnes jsme na to neměli, přestože v pátek to vypadalo jinak. Jsem trochu zklamaný, ale i tak vděčný za další stupně vítězů. Jen jsem sledoval chaos před sebou. Nakonec bylo asi dobré, že jsem měl špatný start, jinak bych se do toho zapletl. Nevím, čí to byla vina, bylo to těsné.“
  • 15:22 pm
    Hodnocení Lewise Hamiltona, tedy vítěze a nyní jasného lídra šampionátu. „Bylo to nešťastné pro Ferrari, ale skvělý výsledek pro náš tým. Užil jsem si závodění s Danielem, dneska do toho dal opravdu hodně. Na začátku jsem doufal, že bych mohl závodit se Sebem. Ještě ve třetí zatáčce jsem o tom přemýšlel. No samozřejmě, že takhle je to mnohem snazší. Snažil jsem se dostat dopředu, potřeboval jsem déšť, protože jsem věděl, že na vodě budu rychlý. Nakonec vše hrálo v můj prospěch.“
  • 14:52 pm
    Posledním, který na incident doplatil, byl Fernando Alonso. „Auto bylo kompletně zničené na levé straně, byl skoro zázrak, že jsem vůbec mohl pokračovat v jízdě. Nakonec jsme museli odstoupit, což je škoda, do závodu jsem vkládal velké naděje. Myslím, že jsme dokonce mohli vést, protože Hamilton byl v nájezdu do zatáčky za mnou. Někdy věci prostě nevyjdou podle plánu. Myslím, že jsme měli na pódium, snad i na vítězství – stát se na vodě mohlo všechno. Bolí to, ale pokusíme se to vynahradit v Malajsii.“
  • 14:44 pm
    Nepřímo Vettela obvinil i Iceman Kimi Räikkönen. „Nemyslím, že jsem mohl udělat něco víc, abych změnil výsledek. Teda vyjma toho, kdybych odstartoval špatně a vůbec v té situaci nebyl. Fakt to není moje vina. Ať už nehodu způsobilo cokoliv, skončilo to zle. Vždycky na to budou odlišné pohledy, ale osobně si myslím, že jsem nemohl udělat nic jinak.“
  • 14:41 pm
    Max Verstappen: „Může za to hlavně Sebastian. Začal mě tlačit ke zdi, asi mě a Kimiho vlevo neviděl. To není omluva – když bojujete o titul, neměli byste takhle moc riskovat. Co asi tak čekal? Nebylo to chytré. Nemyslím, že to byl závodní incident. Koneckonců, celkem vyřadil tři auta. Snažil jsem se stáhnout, protože jsem viděl, že se k tomu schyluje. Jenže zadní gumy jsou širší než přední, a tak jsem neměl kam uhnout. Co mě tak trochu těší je, že jsme aspoň odstoupili všichni, všichni jsme na to doplatili.“
  • 14:35 pm

    Jako první Sebastian Vettel (nutno podotknout, že všichni tři, tedy Vettel, Räikkönen i Verstappen poputují před komisaře). „Moc jsem toho neviděl. Měl jsem průměrný start a přesouval se vlevo, abych vykryl Maxe. Jenže jsem dostal rádu na bok a viděl Kimiho auto. Takové je závodění, musíme se přes to přenést. Nic to nemění. Myslím, že vůz byl od toho momentu poškozený. Jsem si jistý, že budeme mít další příležitosti.“

Historie Grand Prix Singapuru

Uspořádat noční Grand Prix bylo Ecclestonovým dlouhodobým snem, jenž se v roce 2008 stal skutečností. Velká cena Singapuru je historicky prvním závodem královny motorsportu, který se odjel pod umělým osvětlením, a vzhledem k velké oblibě ze strany fanoušků se vždy jedná o jeden z nejočekávanějších podniků sezony.

Osvícená městská trať vinoucí se zátokou Marina Bay nabízí společně s přilehlými mrakodrapy a dalšími architektonickými skvosty speciální atmosféru, jejímuž kouzlu se jen tak něco nevyrovná. Okruh v Singapuru měří 5 065 metrů a obsahuje třiadvacet zatáček (9 pravých, 14 levých). Kromě toho se zde nachází rovněž 230 ocelových sloupů a 1600 světelných reflektorů, díky nimž je místní trať nasvícena se čtyřikrát větší intenzitou než běžné fotbalové stadiony. To vše samozřejmě pro bezpečnost samotných pilotů, kteří se po zrádných cestách singapurského přístavu prohánějí průměrnou rychlostí 160 km/h.

Zdejší velká cena má hned několik specifik. Nedělní závod začíná ve 20:00 místního času, sobotní kvalifikace pak ještě o jednu hodinu později. To nutí piloty k dodržování evropského časového režimu – snídaně je na programu krátce po poledni, oběd kolem šesté odpolední a večeře v jednu hodinu ráno.

Další zajímavostí je, že se zde jezdí proti směru hodinových ručiček, což také pilotům jejich práci zrovna neusnadňuje, neboť na většině ostatních okruhů je tomu naopak.

Co se týče trati, ta skýtá řadu ošemetných a velmi zajímavých úseků. Za povšimnutí stojí rozhodně hned první šikana, která je složena celkem ze tří zatáček a kde bývá po startu tradičně velmi těsno. Ještě donedávna představovala opravdovou výzvu rovněž zatáčka 10, kde se nacházela další šikana se třemi vrcholy. Ty byly velmi blízko u sebe a navíc byly ohraničeny poměrně vysokými obrubníky, které v minulosti nachytaly nejednoho jezdce.

Dalším pozoruhodným úsekem je bezesporu více než 100 let starý Andersonův most či unikátní průjezd pod diváckou tribunou mezi zatáčkami 18 a 19.

Přestože se jedná o jednu z největších perel v kalendáři F1, má Velká cena Singapuru i své stinné stránky. Ty se vážou hned k jejímu premiérovému ročníku, jenž byl pošpiněn dosud největší sportovní aférou v královně motorsportu.

Nélson Piquet junior tehdy během nedělního klání na pokyn vedení stáje Renault úmyslně naboural svůj R28 do bariér, což v kombinaci se zvolenou strategií a následným vyjetím zpomalovacího vozů darovalo vítězství jeho týmovému kolegovi Fernandu Alonsovi.

A zatímco Španělovi nebyla spoluúčast v celé záležitosti nikdy prokázána, pro Piqueta, stáj Renault a její vedení to mělo neblahé následky. Piquet tím de facto už navždy přišel o místo v F1, Renault se posléze stáhl jen do role dodavatele motorů a hlavní strůjci Flavio Briatore a Pat Symonds dostali několikaletý zákaz činnosti.

Alonso zde vyhrál i v roce 2010, tentokrát již coby pilot Ferrari. Jedno vítězství na místní trati získal v sezoně 2009 Lewis Hamilton a v posledních třech ročnících se z triumfu radoval Sebastian Vettel.

MAPA OKRUHU